Toon posts:

Flash animatie pagina laten kiezen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een website gemaakt die begint met een Flash animatie. Die staat op "index.htm".
Als de animatie stopt word automatisch "home.htm" geopend.
Die is optimaal bij een beeldschermresolutie van 1024x768.
Nu heb ik ook een "home800.htm" Die is optimaal bij een beeldschermresolutie van 600x800.

Kan ik mijn flash ook laten kiezen uit die twee, zodat hij de pagina pakt die optimaal bij de beeldschermresolutie van de kijker past ?

Of moet ik met een Javascriptje werken? En zo ja? waar zet ik die neer ?? In "index.htm" of "home.htm" ?

Stel dat ik hem in ïndex.htm" zet, word mijn animatie dan nog afgespeelt, of gaat de browser direct na het opene van de pagina naar een van de twee home's ?

Dus, welke van de twee is mogelijk, en hoe pas ik dit toe ?

TIA
Mesjogguh

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

Je kunt met Flash misschien de schermbreedte en hoogte uitlezen en aan de hand daarvan redirecten. Ook kan het met JS die aan de hand van een timer de pagina redirect. Maar nog beter is de site gewoon geschikt te maken voor alle resoluties.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:56

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Je moet een pagina maken met dit script erin. Dus vanuit Flash naar de pagina linken met dit script en die dan door laten linken naar de juiste pagina op de juiste resolutie.

Nog beter is om je site resolutie-vriendelijk te bouwen.

edit: dit had je gewoon via google kunnen vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door LoeiOrdinair op 23-02-2005 22:10 ]

Verwijderd

Je kan natuurlijk flash (flashMX) dit laten beslissen, ik doe het constant met mijn full-frame flash:

System.capabilities.screenResolutionX
System.capabilities.screenResolutionY

Als je even in de help kijkt bij System.capabilities zie je dat je redelijk veel dingen kan opvragen.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:41
Dit was best zelf uit te zoeken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Willem op 24-02-2005 13:35 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Dit topic is gesloten.