Batch script icm Rar

Pagina: 1
Acties:

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Hey,

Ik heb een een aantal bestanden die ik wil inpakken met rar (of ander dergelijk compressie programma). De bestanden bestaan uit 1 batch bestand (start.bat) en andere bestanden. Ik zou graag willen dat ik deze bestanden kan inpakken als executeerbaar bestand zodat wanneer ik de executeable opstart hij de bestanden uitpakt (onder dos).

Het zou helemaal mooi zijn als wanneer de bestanden zijn uitgepakt hij automatisch het batch bestand uit het archief opstart. Nou heb ik gezocht naar:

- Versies van ARJ,
- Versies van Rar

maar geen van beide ondersteunen dit. Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen realiseren.

• Alex)
  • Laatst online: 06-07 14:10
WinRAR heeft wel een RAR.EXE, een commandline dos-tool.
Als je een self-extractor zoekt, kan je ook het programma iexpress gebruiken, zit gratis bij win xp, gewoon intikken bij 'Uitvoeren'.
Kan ook het automatisch starten van programma's aan, kan zelfs de pc herstarten.

We are shaping the future

• Jackazz
Alex schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:38:
WinRAR heeft wel een RAR.EXE, een commandline dos-tool.
Als je een self-extractor zoekt, kan je ook het programma iexpress gebruiken, zit gratis bij win xp, gewoon intikken bij 'Uitvoeren'.
Kan ook het automatisch starten van programma's aan, kan zelfs de pc herstarten.
Kijk dat iexpress bied de functionaliteit die ik zou willen hebben. Heb alle opties uitgeprobeerd, en na alles goed ingesteld te hebben pakt hij niets uit. Heb de hele pc afgezocht naar de bestanden maar ze taan nergens. Enig idee?

Edit:

CommandLine tool van Rar had ik al uitgeprobeerd, alleen deze bied ter geen ondersteuning voor.

[ Voor 10% gewijzigd door Jackazz op 23-02-2005 22:09 ]

• Alex)
  • Laatst online: 06-07 14:10
Ze worden uitgepakt naar een tijdelijke map, die na de actie wordt gewist.
Met het programmaatje INF-tool kan je een .inf-bestand maken dat de bestanden kopieert, het register aanpast, snelkoppelingen maakt, en nog een actie na de setup uit kan voeren.
.inf van maken, daarna bij de rest van je files zetten, en de .inf kiezen als post-install command.

We are shaping the future

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
rar.exe biedt gewoon ondersteuning om SFX archieven te maken hoor :z De help van WinRAR doet ook wonderen trouwens.

• Jackazz
thnx voor jullie snelle reacties. Het is me ondertussen wel gelukt met dat iexpress
Pagina: 1