Toon posts:

Domein naam onbekend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een router installeren en de lan verbinding werkt. Ik kan pingen naar andere host en naar de router. Nu krijg ik internet niet goed. Bij de wan instellingen moet ik een Hostname en Domeinnaam invullen. De domeinaam kan ik nergens terug vinden in mijn papieren en ook niet op de website.

Mijn provider : chello / UPC

Kan iemand me helpen?

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:24
Kan je niet wat specifieker zijn (bijvoorbeeld door een screenshot ofzo). want het is echt moeilijk om hier iets uit op te maken :?

Verwijderd

Topicstarter
Euhm kan geen screenshot maken nu maar ik zal iets specifieker zijn

De lan setting in de router zijn ok
Het gaat om de WAN settings
Ik moet het domeinaam van chello / upc dus hebben

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Werkt Chello niet via DHCP?

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik krijg toch van de dhcp server als het domainname goed staat??

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:45:
ja maar ik krijg toch van de dhcp server als het domainname goed staat??
Voor zover ik weet, kan dit gelden voor de hostname, dat je je hostname goed moet hebben. Bij @home was dit een cc-nummertje, ik had in Groningen CC18968-A.

Kom je er niet uit, laat dan even een PC per DHCP de handel ophalen (dus zonder router) en kijk wat de naam is. Die kun je vervolgens op je router instellen.

Het is overigens niet gezegd dat dit bij chello moet, het is perfect mogelijk dat de DHCP je ook je host- en domeinnaam verteld, dan hoef je dus niets zelf in te stellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja bij @home gaat dat allemaal wat makkelijker.

Ik heb gedaan wat je zei en als domainame arnhem.chello.nl ingevored en ik krijg nogsteeds geen verbinding met de server

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:49:
Ja bij @home gaat dat allemaal wat makkelijker.

Ik heb gedaan wat je zei en als domainame arnhem.chello.nl ingevored en ik krijg nogsteeds geen verbinding met de server
Die naam had je van de PC afgehaald?

Wat gaat er precies fout dan, kun je bv. wel pingen, of dat ook niet?

Probeer eens te pingen naar 213.239.154.35

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb zelf Chello, en hoef de domeinnaam in mijn router niet noodzakelijk goed te hebben. Ik heb deze wel ingevuld op chello.nl, maar nodig was dit niet.

Kortom, leeglaten kan ook hoor :) Je krijgt sowieso een ip adres, of je die nou invuld of niet. Zelfs je hostname hoef je niet bij chello in te vullen. Eigenlijk kan het niet makkelijker ;)

Wat wél belangrijk is, is dat je je router het MAC adres van het door chello geleverde netwerkkaartje laat aannemen. Als je dit namelijk niet doet, krijg je inderdaad geen ip adres van het chello modem. Dus dat zou ik wel even controleren :)
Het MAC adres van een netwerkkaart kan je opzoeken door in cmd het volgende te typen:

ipconfig /all

En dan moet het eigenlijk wel werken :)

EDIT: arnhem.chello.nl lijkt me niet geheel correct, dan zou ik er eerder voor kiezen om het óf leeg te laten óf chello.nl in te vullen.

[ Voor 10% gewijzigd door Cloud op 23-02-2005 21:52 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Je moet je het MAC adres van je netwerkkaart klonon in je router. Vorr de rest hoef je niks in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan het mac adres bij de LAN settings invullen en bij de WAN settings.
Welke van de 2?

Verwijderd

Die van de netwerkkaart die reeds bij Chello bekend is, dus waar je al internet mee hebt gehad.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En die moet je invullen op je router bij de WAN-settings.. :)

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

In je router bij de WAN settings

Ik wordt oud :p
Jeugd van tegen woordig veel te snel

[ Voor 55% gewijzigd door Facer op 23-02-2005 22:18 ]

Pagina: 1