[E2K3] POP3 Connector installeren zonder SBS-ellende

Pagina: 1
Acties:

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Hoi,

We hebben hier een Windows 2003 SBS die we binnenkort ergens neer willen zitten. Nu worden er, wanneer je alle stappen van zo'n install volgt, ook SBS Tools geïnstalleerd (ntbackup runner, healthtools, etc). Nu is het zo dat wij hier het liefst niets met die SBS-tools te maken hebben en de machine als *schone 2K3 omgeving* willen beheren.

Opzich geen probleem zou je denken. Voer de Small Business Server install (nadat Windows is geïnstalleerd) niet uit, installeer zelf Exchange 2003 en klaar zou je zeggen... Klopt, alleen...

...willen we dus wèl gebruik maken van de POP3 Connector, nu vinden we op CD3 de map "SBS/POP3", alleen wanneer ik vanuit daar de POP3-Connector probeer te installeren, lijkt alles goed te gaan. Er wordt echter wel een map in m'n root (C:\POP3) aangemaakt (ipv een map in ProgramFiles of Exchange), verder wordt de snapin ook wel gewoon door Exchange ingeladen.

Probleem: open ik nu de POP3 Connector-snapin, dan zie je heeeeeel kort het POP3-Connector scherm te voorschijn komen en verdwijnt deze weer direct. Ik zie verder helaas ook geen meldingen in het logboek staan, dus ik zou absoluut niet weten waar dit aan ligt...

Alle hulp is meer dan welkom.