Toon posts:

DRM Remover

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik een DRM van een WMV bestand verwijderen?
Ik heb google.nl geprobeerd maar leverde geen resultaat op, nu hoopte ik dat een van jullie mij verder kon helpen.

Geef enkel reactie als je iets nuttigs hebt te zeggen a.u.b

Alvast Bedankt!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 10:49
Volgensmij is het juist de gein van DRM dat je het er niet af kan krijgen. Het is dan ook een soort beveiliging dat jij niks met dat bestand gaat doen, wat de maker niet wil...

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:57

E-Vix

Nu met sneeuw!

zit DRM niet op een WMV bestand omdat je alleen maar het recht hebt om het op één bepaald apparaat af te spelen of dat je het recht hebt om het tot een bepaalde datum af te spelen? Is het verwijderen van de DRM dan niet illegaal?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 12:03

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Ik vraag me af of het altijd illegaal is. Als je een bestand aanschaft, heb je het recht een kopie te maken voor eigen gebruik.

Ik heb er ook naar gezocht (toen die film van Van Gogh uitkwam, 06/05), maar heb niets gevonden. Uiteraard bestaat zoiets wel.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:41
E-Vix schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:37:
zit DRM niet op een WMV bestand omdat je alleen maar het recht hebt om het op één bepaald apparaat af te spelen of dat je het recht hebt om het tot een bepaalde datum af te spelen? Is het verwijderen van de DRM dan niet illegaal?
Zolang het Europese Copyright Directive (soort DMCA) niet is omgezet in NL wetgeving is het niet illegaal. Op GoT echter gelden andere regels en is uitwisseling van dergelijke tools niet toegestaan.

Overigens hoeft TS ook niet verder te zoeken want de laatste hack van MS DRM (voor wmv/wma) is al heel lang geleden voor een relatief oude versie die niet meer in gebruik is (freeme.exe).

Verwijderd

drm verwijderen is illegaal. Je kan het wel omzeilen.

Neem het plaatje op nieuw op naar minidisc of zo en zet het weer terug in wav.
Of doe iets anders waardoor je het op nieuw op neemt zonder drm. (Real time opname, gewoon analoog)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het omzeilen van copieerbeveiligingen is inderdaad iets dat we liever niet zien op GoT - ik ga daarom ook je topic sluiten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.