Programma 'verplaatsen' met ssh

Pagina: 1
Acties:

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om als je naar je computer ssh -X't je een daar al draaiend programma naar jou scherm kunt 'overbrengen'...
Op die manier ben je dan bijvoorbeeld op gaim ingelogd en verplaats je gewoon de schermpjes daarvan tijdelijk naar jou scherm, of als je een document op je computer had open gelaten verplaats je het gewoon naar waar je nu werkt etc...

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
ligt eraan je kunt hiervoor x forwarding gebruiken dan kun je x-apps draaien op je eigen pc

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Keeper of the Keys
Dat weet ik, wat ik bedoel is een al lokaal draaiende app naar mijn scherm 'halen' zodat ik gewoon op kan pakken waar ik was gebleven...
Normaal wordt er gewoon een nieuw proces gestart van die app, maar ik wil het al lopende proces hebben.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

neen, dat kan niet, je kunt niet de X server dynamisch veranderen. Wat wel kan is via vnc je desktop sharen, inclusief gestarte applicaties.

het is geloof ik de bedoeling dat NX deze functionaliteit wel gaat bieden! Er is op dit moment alleen een non-free server-implementatie, maar er wordt hard gewerkt om een vrije variant te maken.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Keeper of the Keys
OK bedankt, nog een andere vraah in verband met xforwarding: is het mogelijk om de geluidsevents door te sturen naar de computer, op dit moment werken al die programma's die ik remote run stil, en ik zou graag hun waarschuwingsgeluidjes horen....

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

smokalot schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:28:
neen, dat kan niet, je kunt niet de X server dynamisch veranderen. Wat wel kan is via vnc je desktop sharen, inclusief gestarte applicaties.

[...]
Waarom eigenlijk niet? Zou je een applicatie kunnen schrijven die dit wel kan of is dit een technische beperking? Het zou niet zo lastig moeten zijn toch?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-02 21:17
Spider.007 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:14:
Zou je een applicatie kunnen schrijven die dit wel kan of is dit een technische beperking?
Afhankelijk van hoe je "verplaatsen" bedoelt is dit heel makkelijk te doen. Je kan als programma natuurlijk gewoon blijven draaien, je windows opruimen, connecten aan een andere x-server en daar windows aanmaken. Omdat je programma zelf blijft draaien kan je de staat precies herstellen.
Denk alleen niet dat er heel veel mensen behoeften hebben aan zoiets...

Only when it is dark enough, can you see the stars

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

http://higgs.djpig.de/ubuntu/www/hoary/x11/xmove

is eerste google hit die een beetje in de buurt kwam, xmove heet het dus, en het kan volgens mij wat jij wil.

geluid moven kan ook. je moet je remote sound server dan instellen dat hij gaat afspelen op de sound server van de pc waar je op zit. Hoe dat precies werkt is anders per soundserver (esd, arts, enz)

[ Voor 94% gewijzigd door _fm op 23-02-2005 23:32 ]

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

KeeperoftheKeys schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:05:
OK bedankt, nog een andere vraah in verband met xforwarding: is het mogelijk om de geluidsevents door te sturen naar de computer, op dit moment werken al die programma's die ik remote run stil, en ik zou graag hun waarschuwingsgeluidjes horen....
Ik ben hier ook erg benieuwd naar. Ik wil het een en ander gaan rommelen met een 'terminal server' en 'thin clients' maar op deze vraag heb ik nog geen antwoord kunnen vinden.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 15:14

deadinspace

The what goes where now?

Spider.007 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:14:
Waarom eigenlijk niet? Zou je een applicatie kunnen schrijven die dit wel kan of is dit een technische beperking? Het zou niet zo lastig moeten zijn toch?
Dit kan zeker. GTK heeft er zelfs support voor, maar de applicatie moet er wel zelf actief iets mee doen. Je moet er alleen rekening mee houden dat het programma nog altijd op de originele computer blijft draaien, dus als je die uitzet gaat het programma mee. Dat is technisch gezien ook te verhuizen, maar dat is wel heel veel ingewikkelder.

Zie het programma 'gtk-demo' uit de GTK examples voor een voorbeeld van hoe het werkt. Demo uit het lijstje: Change Display.
Pagina: 1