PC Wekker

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-08 11:33

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Ten eerste:

Ja ik heb al gezocht op GoT en heb ook diverse programma's gevonden maar ik heb een probleem:

Hey!

Aangezien ik toch voor geen meter m'n nest uit kom ondanks dat m'n telefoon, horloge en een van m'n vele wekkers afgaat en ik ze toch weer verzet en ff doorslaap wil ik dus mijn computer als wekker gebruiken. Ik heb hier diverse manieren / programma's voor gevonden zoals een wekker plugin voor WinAmp en het programma Alarm Master Plus. Deze programma's werken allemaal perfect maar het probleem is; Ik zet m'n computer dan in Standby / Slaapstand maar hoe laat ik deze dan automatisch opstarten op de ingestelde tijd? Boot de computer gewoon op de ingestelde tijd van het programma'tje? Zo ja: Hoe zit dit dan met het wachtwoord invullen voor het Windows login scherm? In de Standby modus krijg je dit scherm wel maar in de Slaapstand modus weet ik dat niet zeker. Iemand die voor opheldering kan zorgen? (Nee heb momenteel niet de mogelijkheid om het te testen.) En dan nog één klein ding; Als m'n computer in de Slaapstand modus staat dan hoor ik vanuit m'n interne speaker een klein wekkertje tikken. (Zeer zachtjes.) En ja, dat is zeker weten m'n computer. Is dit standaard met de Slaapstand?

B.v.d :)

[ Voor 16% gewijzigd door TommyGun op 23-02-2005 20:28 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Ik had beter in Windows moeten kijken en niet zoveel in de Bios. Heb het volgende gedaan: Configuratie Scherm --> Energie Beheer --> Tabblad Geavanceerd -> Vinkje "Wachtwoord vragen als de computer uit standby wordt gehaald" weggehaald. Gooi hem dus gewoon in Standby en dan alleen nog maar ff testen of het programma m'n pc ook daadwerkelijk laat opstarten. Sorry iig voor de overhaasting.

[ Voor 14% gewijzigd door TommyGun op 23-02-2005 20:30 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Niet hard genoeg gezocht zeker...

:+

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Of er moet nog iemand zijn die antwoord kan geven op het "wekker-geluid vanuit interne speaker."

Maar imho is dat vrij normaal :)

[ Voor 20% gewijzigd door TommyGun op 23-02-2005 20:32 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het lijkt me sterk dat je een wekkertje uit je speaker hoort komen. Is dat niet de harde schijf ofzo?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 22:06

Nik

haha leuk :D Jouw cpu is zo traag dat je de kloktikken kunt horen? :+ ;)

Nee, zegt me zo niets, is dat alleen als dat prohrammatje draait, of tikt hij gewoon echt altijd én regelmatig?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Denk dat dat van een bepaald programmatje af kwam. Maar doe het nu maar via "Geplande Taken" van Windows. Werkt ook perfect. Meteen voor elke dag de tijden ingesteld enzo. Hij haalt de pc uit Standby en uit Standby modus moet ie niet meer om een wachtwoord vragen nu. En doet ie dat toch dan typt ie automatisch mijn wachtwoord in via "Geplande Taken". (Is in te stellen daar.) Morgen ochtend eens kijken of het ook echt werkt. :)

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-08 20:50

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Misschien is het mijn Venrayse simpele gedachtengang hoor, maar wát als het niet werkt? Het lijkt mij wat logischer als je gewoon alles instelt, en 10 minuten later af laat gaan oid. Dan kom je 's ochtends ook niet voor verassingen te staan!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 22:06

Nik

Te laat :+ Wakker worden TommyGun :D

Om het nog een interessante post te maken: hoe zit dat nu met die klok tikken?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Lols het werkt wel gewoon. Alleen in de Standby modus. In slaapstand niet. Paar nadelen: Ledje van volume regelaar. Ledje van "Power" die knippert op de PC en het ledje uit m'n stekkerdoos (schakelaar.) Voordat ik dit systeem dus in gebruik neem ga ik eerst al die ledjes eruit slopen :P

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Logisch dat het in de slaapstand niet werkt: Dan staat je pc uit en kan Windows ook geen seintje geven om wakker te worden, dat kan dan alleen de bios doen..

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
wekker voor je pc...
nou wat ik doe:

In mn bios kan ik mn pc op laten starten op een bepaalde tijd
Dus:
0730 PC aan --> pc boot up 40sec~ --> heb foobar op automatisch opstarten staan: klaar
Alleen zit je dan met het speaker probleem die dan de hele nacht aan meoten staan, maar:
Pak een tijdschakelaar op je speakerpower ingang, zet die op 0728 (voor de zekerheid)
en dat probleem is dus ook weg.

(owja heb wel een ASUS bord, A7V333 (nog even.... nog maar 2 weekjes!!!!)

edit:

@ The_kawa_duke, onder me
Gewoon ff refreshen voor je post, doe ik voortaan ook altijd op de FP, daar gaat het nog sneller :D

[ Voor 14% gewijzigd door ixl85 op 24-02-2005 17:31 ]

Verwijderd

Je zou je pc ook gewoon om 07:30 (of eerder/later) kunnen laten booten en het programma dan laten "afgaan", gewoon ff instellen in de bios onder "wake-up events" dacht ik.

te laat
Ik zou een automatische F5 knop willen hebben kan iemand me daaraan helpen?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 17:19 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Weet niet of mijn bios dit heeft. Ga hem iig niet flashen. Wel wake on lan, tobo etc maar bepaalde tijd weet ik niet. Zal wel eens kijken bij m'n volgende reboot. Kan dus paar dagen duren :P Bedankt voor de tip iig.

[ Voor 24% gewijzigd door TommyGun op 25-02-2005 18:47 ]

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
TommyGun schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 18:47:
Weet niet of mijn bios dit heeft. Ga hem iig niet flashen. Wel wake on lan, tobo etc maar bepaalde tijd weet ik niet. Zal wel eens kijken bij m'n volgende reboot. Kan dus paar dagen duren :P Bedankt voor de tip iig.
Als je hem nou reboot dan weet je het nou en dan kan je morgen al wakker worden met je wekker :z
En waarom zou je er geen nieuwe bios inzetten? zo eng is het niet hoor, asus levert er altijd een fijn proggie bij...

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wat je ook kan doen is "Power on by power fail" aanzetten in de BIOS en een tijdschakelaar gebruiken welke om een bepaalde tijd even uit en weer aan gaat.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Pagina: 1