Fan's gaan niet uit

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:48

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Mijn probleem lijkt simpel maar is het niet (voor mij dan). Mijn fan's van mijn pc staan namelijk altijd aan. Ook dus als mijn pc uit is en er wel stroom op staat. Ze gaan alleen uit als ik mijn pc heb opgestart en daarna heb afgesloten.

Ik heb gekeken of er ergens een (bios) instelling hiervoor was, maar die heb ik nergens gevonden. Ik heb voor de rest op GoT gezocht maar heb hierover niks gevonden. Heeft het misschien met mijn voeding te maken? Dat ze er direct op staan aangesloten oid? Of kan dat niet?

specs:

AMD64 3500+
MSI Neo 2
2x 512 DDR
Aopen 350Watt
zie ook specs hieronder.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 12:04
Hmm, dus als je je pc opstart en daarna afsluit zijn ze uit? Dan is het toch goed? (ik zal je wel verkeerd begrepen hebben)

Hallo

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Dat is ook zo. Maar mijn pc zit op het zelfde stekkerblok als mijn mac mini. Dus als ik mijn mac aanzet maakt mijn pc een klere herrie op de achtergrond terwijl ik er helemaal niks mee doe. Dus ik wil gewoon dat de fans pas gaan draaien als ik mijn pc opstart.

• kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 15:15
Ik heb ook zo'n soort probleem bij mij blijft het lichtje van mn onboard lan branden. Gelukkig heb ik een schakelaartje aan de achterkant zodat ik niet steeds de stekker eruit moet trekken.

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Die schakelaar heb ik ook wel, maar kom er niet zo makkelijk bij. Maar het moet kunnen aangezien mijn vorige pc (precies de zelde specs) het niet had. Deze is toen na een moeilijk verhaal omgeruild (alleen een andere hdd erin). Er moet een instelling oid voor zijn.

• Arsenicem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11-2025
kurt15 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:14:
Ik heb ook zo'n soort probleem bij mij blijft het lichtje van mn onboard lan branden. Gelukkig heb ik een schakelaartje aan de achterkant zodat ik niet steeds de stekker eruit moet trekken.
Uh jah, dat is gewoon ter bevestiging dat je verbinding hebt met een netwerk... Erger je je daaraan dan?!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
uh? is dat het? Ja het maakt echt herrie. Ik ga het meteen even testen.

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:16:
Die schakelaar heb ik ook wel, maar kom er niet zo makkelijk bij. Maar het moet kunnen aangezien mijn vorige pc (precies de zelde specs) het niet had. Deze is toen na een moeilijk verhaal omgeruild (alleen een andere hdd erin). Er moet een instelling oid voor zijn.
Veelal brandt de LAN connectie led altijd ook wanneer je PC uitstaat, als WOL aanstaat.
Dat is iig zo bij m'n 3com kaartje in m'n thuisserver. Zet ik WOL uit dan brandt de led ook niet wanneer ie uit staat

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 20:23 ]

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:21:
[...]

Veelal brandt de LAN connectie led altijd ook wanneer je PC uitstaat, als WOL aanstaat.
Dat is iig zo bij m'n 3com kaartje in m'n thuisserver. Zet ik WOL uit dan brandt de led ook niet wanneer ie uit staat
Klopt. Zonder UTP kabel heb ik er geen last van. Maar volgens mij staat WOL bij mij uit. Ik ga het nog eens nakijken.

Verwijderd

Nu dat hier toch een draadje over open staat. Ik heb een soortgelijk probleem. De fans blijven hier namelijk draaien in standby |:( . Zeer vervelend daar ik deze functie vaak gebruik(te). Vooral was dit handig om snel op de pc te kunnen en toch geen "gezoem" te horen. Dit is nu wel degelijk voorbij.
Ik heb ook nix in Bios gevonden. 'k heb een Asus P4P800 Deluxe, 2.8 P IV.

Dit gebeurde echt van de ene dag op de andere zonder iets te veranderen in bios. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 20:33 ]

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
WOL staat bij mij wel uit. We gaan even de bios updaten....

Verwijderd

Heb je niet je systeem in S1 of S2 standby staan? Dan blijven fans vaak nmlk aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:39:
Heb je niet je systeem in S1 of S2 standby staan? Dan blijven fans vaak nmlk aan.
eerste keer dat ik iets hoor van verschillende soorten stand-by. Hoe kom ik er juist achter op welke "stand" ik hem heb staan?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

In je BIOS, ergens onder 'Power options' ofzo :)

• MaximumPower
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-04 12:05
LoeiOrdinair schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:08:
Mijn fan's van mijn pc staan namelijk altijd aan. Ook dus als mijn pc uit is en er wel stroom op staat. Ze gaan alleen uit als ik mijn pc heb opgestart en daarna heb afgesloten.
Is de PC en/of het stop kontakt geaard? Is dit niet het geval, probeer dan eens het volgende:

haal de stekker van het stopkontakt (220V.) er helemaal uit en laat de pc een minuut helemaal zonder spanning, daarna weer proberen.

Het zou niet de eerste keer zijn dat er lek spanning(en) op een motherboard blijft staan, omdat de pc niet geaard is, dit kan de meest vreemde dingen veroorzaken namelijk.

Is dit het niet dan weet ik het ook zo gauw even niet weten? Misschien je voeding of anders toch een instelling in de BIOS? Ik ben benieuwd...???

[ Voor 6% gewijzigd door MaximumPower op 23-02-2005 21:34 ]

Minimum to the MaximumPower!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 17:04
Eh... ik heb een soortgelijk probleem. Bij mijn athlon64 3000+ blijft het lampje van de muis (logitech, ps2) branden als de stroom erop blijft staan. Ook brandt het lampje contstant, ook al beweeg je de muis niet (normaal gesproken knippert zo'n lampje, dat is iig bij alle andere optische muizen in dit huis zo. Ik heb een asus k8n s754 nvidia nforce3 250 (over dat nvidia: whatever that means :P ) Deze pc is netjes geaard.

Dank voor eventuele hulp :)

[ Voor 6% gewijzigd door stefan001 op 23-02-2005 21:10 ]

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 01:44
MaximumPower schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:02:
[...]

haal de stekker van het stopkontakt (220V.) er helemaal uit en laat de pc een minuut helemaal zonder spanning, daarna weer proberen.

[...]
En als je dan de stekker uit het stopkontakt hebt kan je ook de aan knop 10 sec indrukken en het schakelaartje aan de achterkant een stuk of 10x aan/uit doen..., wondermiddel :+

[ Voor 3% gewijzigd door b..RAM op 23-02-2005 21:15 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:30
stefan001 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:09:
Eh... ik heb een soortgelijk probleem. Bij mijn athlon64 3000+ blijft het lampje van de muis (logitech, ps2) branden als de stroom erop blijft staan. Ook brandt het lampje contstant, ook al beweeg je de muis niet (normaal gesproken knippert zo'n lampje, dat is iig bij alle andere optische muizen in dit huis zo. Ik heb een asus k8n s754 nvidia nforce3 250 (over dat nvidia: whatever that means :P ) Deze pc is netjes geaard.

Dank voor eventuele hulp :)
Dat is dus weer een heel ander en niet zo'n bijzonder probleem... tenminste, ik vind spanning op je USB poort of op je mobo niet zo bijzonder, fans die gaan draaien zijn irritanter... :P

Je PC houdt gewoon stroom op de USB poort / PS2 poorten, waarschijnlijk voor wake on *** achtige toepassingen... als je deze uitzet zou het ook gewoon op moeten houden volgens mij :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Dat is het probleem. Alle wake on opties staan uit. Had ooit eens wake on ps2 keyboard aanstaan maar dat werkte niet. Dat staat nu ook uit.

• Xander
LoeiOrdinair schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:29:
Dat is het probleem. Alle wake on opties staan uit. Had ooit eens wake on ps2 keyboard aanstaan maar dat werkte niet. Dat staat nu ook uit.
Ja, ik reageerde ook alleen op de reply van topickaper stefan001... :P

Dat je fans niet gaan draaien door WO* opties snap ik, tenminste, ik heb nooit van een Wake On Fan ofzo gehoord...
Maar anyway, het is alleen als je net de stroom erop zet dus, als je de stroom erop laat staan heb je er geen last van? Ik zou er persoonlijk niet echt mee zitten dan, gewoon de stroom erop laten staan ;)

Oh, btw, hoe staat "Powerstate After Power Failure" ingesteld? Indien deze op "Off" of "Former State" staat, probeer "on" voor de gein eens? Misschien probeert ie je PC wel gewoon te booten en mislukt dat ergens... </vagegedachte>

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
XanderH schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:35:
[...]

Ja, ik reageerde ook alleen op de reply van topickaper stefan001... :P

Dat je fans niet gaan draaien door WO* opties snap ik, tenminste, ik heb nooit van een Wake On Fan ofzo gehoord...
Maar anyway, het is alleen als je net de stroom erop zet dus, als je de stroom erop laat staan heb je er geen last van? Ik zou er persoonlijk niet echt mee zitten dan, gewoon de stroom erop laten staan ;)

Oh, btw, hoe staat "Powerstate After Power Failure" ingesteld? Indien deze op "Off" of "Former State" staat, probeer "on" voor de gein eens? Misschien probeert ie je PC wel gewoon te booten en mislukt dat ergens... </vagegedachte>
Je bent een schat :> !

De optie "Powerstate After Power Failure" heet bij mij dan "After AC power lost" stond idd op "Off". Deze heb ik op "Last State" gezet. Logisch aangezien de last state van mijn voeding "uit" is.

Hier had ik echt niet zo 1 2 3 opgekomen. Maar super bedankt voor deze tip!

Deze krijg je van mij!
Afbeeldingslocatie: http://www.bakkerijrisseeuw.nl/dbfotos/2_prd_photo.jpg

• Xander
Hm, ik had mijn vraag verkeerd geformuleerd, ik wilde eigenlijk zeggen "indien deze op 'on' of 'former state' staat, zet hem eens op 'off'"...

Ehja, ik snap er geen reet van, maar dat het werkt is leuk :> :P

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Het moet niet gekker worden. Nu zijn ze de ene keer wel uit en de andere keer weer aan 8)7 Beetje het apple motto "Life is random". Is er nog een andere manier?

Verwijderd

Als het goed is kun je ook de preciese functie van de uitknop ergens specificeren in je BIOS. Staat daar iets geks? (zoals "uitzetten => slaapstand") Misschien leuk om eens te kijken wat er gebeurt als je je BIOS reset, door de bank genomen staan die dingen default goed ingesteld.

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 15:40:
Als het goed is kun je ook de preciese functie van de uitknop ergens specificeren in je BIOS. Staat daar iets geks? (zoals "uitzetten => slaapstand") Misschien leuk om eens te kijken wat er gebeurt als je je BIOS reset, door de bank genomen staan die dingen default goed ingesteld.
Is al rereset. En bij de uitknop staan ook geen gekke dingen. Volgens mij is het geen bios instelling. Ik zal em anders vanavond nog even met de jumper resetten.
Pagina: 1