[GA-K8NXP-SLI] Vcore wil niet omhoog met bios...

Pagina: 1
Acties:

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-07 10:11
Ik heb dus de Gigabyte GA-K8NXP-SLI met een Athlon64 3500+ (winchester core).
Het probleem is nu dat als ik in de bios de Vcore op bijv. 1,70 zet en ik kom in windows en check de Vcore dan is die nog steeds de standaart 1,4V :?
Als ik nu met easytune5 de Vcore omhoog zet kan ik hem wel op 1,70 zetten. Maar aangezien de pc steeds crashed als ik meteen opstart met easytune instellingen is dat ook niet optimaal.
Ik lees de voltages met cpu-z en sisoft sandra2005.
Draai bios F6 (de nieuwste) en heb F4 ook al geprobeert zonder resultaat...
Zijn er mensen die hun winchester core wel op 1,70V kunnen zetten via de bios van dit bord?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kun je met 1,7V in het bios hoger overklokken als 1,4V/default?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

1.7V op een Winchester? Dat is echt niet gezond voor die arme CPU hoor 8)7 Wees blij dat het niet kan . . .

• Marsman83
Het kan dus wel met dat easytune programma maar dat werkt niet ideal...
Vage is gewoon dat ik de Vcore vanuit de bios niet kan regelen, ik kan wel gewoon alle voltage opties selecteren enzo maar als ik dan in windows kijk blijft ie standaart op 1,4 hangen. Ook al stel ik bij 1,5 in dan nog blijft ie gewoon op 1,4...
Schijnt overigens alleen bij winchester core's voor te komen. Heb al een hoop gesearched en kon er 1 topic in een ander forum over vinden maar stond ook geen oplossing in...

• Marsman83
Prutz0r schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 22:21:
Kun je met 1,7V in het bios hoger overklokken als 1,4V/default?
Nee omdat hij gewoon op 1,4 blijft staan, boven 240Mhz FSB kom ik niet zonder de vcore te verhogen, alleen als ik dus in windows verder overclock en de vcore verhoog met easytune5.
Als ik de Vcore op 1,70 zet in easytune (hoger kan niet) dan haal ik makkelijk 250Mhz FSB/MEM en 2510Mhz CPU.

• Marsman83
Niemand?? :'(

Verwijderd

ik kon het ook niet met mijn MSI K8N Neo2 plat. maar toen ik het veranderde met een actief programma'tje van MSi (corecentre, heel handig :D). wou het wel, probeer het eens met zo'n proggie voor jou mobo

• Marsman83
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 19:03:
ik kon het ook niet met mijn MSI K8N Neo2 plat. maar toen ik het veranderde met een actief programma'tje van MSi (corecentre, heel handig :D). wou het wel, probeer het eens met zo'n proggie voor jou mobo
Ja klopt had ik ook gedaan met easytune en dat werkte ook maar als ik met dat programma die overclock instellingen standaart liet uitvoeren bij het opstarten dan hing de pc en als ik het na het opstarten zelf deed dan was ie mega stabiel dus das ook niet echt praktisch om steeds zo te doen vandaar dat ik vroeg of iemand dat probleem in de bios weet te verhelpen.

Verwijderd

er is een nieuwer bios dan de F6, misschien dat die helpt.

http://ggts.gigabyte.com.tw/FileList/167683/k8nxpsli.f7h

Op eigen risisco uiteraard, dit is geen officiele release. Ik heb het zelf wel draaien en geen problemen.

• Marsman83
Oke bedankt allemaal maar heb t probleem al gevonden. Als ik alles standaart instel en de voltage op 1,75 dan geeft ie wel 1,75V. Zodra ik de multiplyer verlaag van 12 naar 10 dan slaat ie automatisch op 1,4 terug wat ik ook instel...
Die beta bios F7 verhelpt dit probleem trouwens ook niet.

• Marsman83
Misschien late reactie maar wou er nog even aan toevoegen dat mijn probleem inmiddels is verholpen door de echte F7 BIOS van Gigabyte erop te zetten. Kan nu mijn voltages wel goed instellen in de bios :)
Pagina: 1