Toon posts:

Domein vs Werkgroep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis 2 machines met WinXPSP2. 1 daarvan is een laptop geconfigureerd voor mijn werk en dus in een domein actief. De ander is mijn privemachine die een standaard werkgroepje heeft.

Ik gebruik een Linksys WRT54G router waarop de laptop wireless werkt en de bureaumachine wired.
Ik kan de laptop niet op een werkgroep zetten omdat een policy dat terecht verbiedt. Andersom kan de bureaumachine niet in een domein omdat hij geen domeinserver kan vinden. Wel krijgen beide een IP-nummer uit dezelfde range 10.0.0.x maar het is voor mij niet mogelijk bestanden of printers van elkaar te zien of te benaderen. Ook pingen biedt geen soelaas

Wie heeft hier wellicht een eenvoudige oplossing voor? Eventueel een sw-tool die ik hiervoor alleen op mijn bureaumachine hoef te installeren is ook geen probleem.

Alvast bedankt,
The Maverick

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-05 19:46
Je guest accounts aanzetten zou wel toegang moeten geven toch?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
de beheerder zal wel de windows firewall zo hebben ingesteld dat zodra het domain er niet meer is de firewall omhoog gaat en geen verbindingen van buiten af meer accepteerd (en geen netbios naar buiten)

tenminste zo heb ik het wel gedaan }) :P

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:05:
Je guest accounts aanzetten zou wel toegang moeten geven toch?
Dat zou mooi zijn, ware het niet dat dit ook door een Policy is afgedekt.
Wat een verdriet...

Verwijderd

Topicstarter
Volgens onze beheerder staat de firewall hier buiten maar is het gewoon niet mogelijk een werkgroep aan een domein te koppelen, via wat voor omweg dan ook.
Lijkt mij sterk, vandaar dus deze topic.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
is idd dikke onzin, ik heb een laptop van de zaak in een werkgroup en kan netjes op het domain, andersom kan ik ook de laptop in het domain hangen en thuis in mijn werkgroup komen

als je nu eens \\ipnummervanpcthuis\gedeeldemap doet :? wat krijg je dan :? en popup voor username/password :?

tipje: op je werkgroup pc moet je wel 'eenvoudig delen van bestanden uitzetten' :) en zet de firewall op je werkgroup pc ook uit

[ Voor 8% gewijzigd door Zwelgje op 23-02-2005 20:27 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Yep, alles functioneert! "eenvoudig delen" moest idd worden uitgezet en ij mij firewall moest ik tevens 10.0.0.0 met subnet als veilig stellen.

Bedankt allen voor de inbreng!
Pagina: 1