Toon posts:

Nieuw beeldscherm kopen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Naar aanleiding van mijn kapotte beeldscherm plaats ik dit bericht.
Mijn Philips 17" monitor heeft het vanavond begeven, als hij op standby stond en ik met de muis bewoog ging hij wel van standby af maar kreeg ik geen beeld, waarom niet is voor mij een raadsel.

Is hier ook iets aan te doen of moet ik gewoon een nieuwe kopen?

In het geval van een nieuwe kopen zou ik graag jullie advies willen.
Ik game zelden, ik gebruik mijn pc vooral zakelijk. word, excel, powerpoint, etc.

Ik heb een computerkast dus een tft is niet echt nodig, wel komt de volgende vraag in mij op, bespaart hij echt zo veel energie?
Is het zeg maar rendabel om een tft te nemen voor de energie kosten.

ik kijk uit naar jullie reactie,

bij voorbaat dank,

met vriendelijke groeten,

Martin Harbers

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 07:47

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Als je je PC reboot, krijg je dan wel beeld? Zo niet dan denk ik dat die monitor idd overleden is, en als je wel beeld krijgt zou ik eerst eens na gaan denken of er niet iets anders mis is. Een windows instelling of zo iets.

Met betrekking tot wat voor een scherm je zou moeten kopen als het inderdaad afgelopen is met de philips zou ik zeggen ga voor een (goedkope) TFT gezien de toepassingen die je gebruikt op je computer. Mijn ervaring is dat je beeld in ieder geval "rustiger" is op een TFT dan op een CRT. Vooral als je er lang achter zit.

Hoe het precies zit met het stroomverbruik dat weet ik niet maar daar is vast wel wat op te vinden op google.

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

ja, een tft is zuiniger met energie. In verhouding van een gloeilamp tot een spaarlamp zeg maar.
Tevens is een tft rustiger voor je ogen *bij de meeste mensen*

Verwijderd

Daarnaast wil ik je graag wijzen op een ander voordeel van een tft: het kijkt veel fijner. 17" crt en 17" tft is ook qua effectief beeldformaat een wereld van verschil. Energie besparen doe je ook, maar energie en diepte (kont van monitor) zijn niet de enige verschillen!
/edit: ik gebruik het ook voor zakelijk, zit vaak de hele dag te typen enzo, dit ervaar ik als veel prettiger met mn tft...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 20:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er zolang een andere monitor achter gegooid, deze functioneert wel goed. Dus ik denk niet dat het een windows instelling is.

Is er ook een merk waar jullie voorkeur naar uitgaat?

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 07:47

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:11:
Is er ook een merk waar jullie voorkeur naar uitgaat?
Dat hangt helemaal af van wat je budget is, de prijzen van TFT's dalen nog elke dag. Een punt om op te letten volgens mij is wel de kleurweergave. Ga eens naar een computershop en bekijk er enkelen naast elkaar. Dan krijg je al snel een beeld van waar je wel, en waar je niet graag naar kijkt.