Toon posts:

[Dualboot] Windows 2000 / Windows 98*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik was vandaag bezig met een win 2000 systeem te installeeren met dual boot. Het systeem draaide al 98. Graag zouden wij dat je met een bootmenu (wat we al hebben maar ik effe de naam van kwijt ben) kunne kiezen 98 / 2000

Máár als je dus 2000 pakt moet 2000 op de C schijf staan. En 98 op de D
Als je 98 pakt moet 98 volgens zich zelf op de C schijf staan.

We hebben hiervoor 2 primaraire partitie's gemaakt.

Maar als je 2000 installeerd zet hij auto in de boot.ini van 98 een keuze erbij dat je windows 2000 kunt booten. Maar als je dan via onze eigen bootlooder kijkt kan hij niet van de win2000 partitie booten omdat hier geen opstart bestanden opstaan. En moet je van de 98 booten en krijg je daar weer een keuze menu'tje (van de boot.ini dus).

Maar we gaven ook aan dat wij 2000 op de C schijf wouden installeeren nu staat hij dus op de D schijf als we opstarten. Dit is ons probleem.

Voorbeeld hoe het wel op een andere PC is gelukt:

Eerst XP installeeren
Daarna 98 (98 ziet niet dat XP er is dus hier heb je geen gepruts dat hij daar een D schijf van maakt)
Daarna bootlooder

Dit werkt wel. Als je 98 opstart krijg je te zien dat 98 van C schijf boot. En als je XP draait zie je dat XP van C schijf boot en 98 de D schijf is.

Denk dat ik moet laten voorkomen dat win 2000 de 98 schijf ziet en zo zichzelf op de D schijf zet en de opstart bestanden op 98 zet. (Dit gebeurde wel op de manier die we met XP hebben gedaan) Maar we willen niet de gegevens van 98 verliezen.

Bij NTFS kun je de partitie nog hidden via partition magic. Maar bij FAT32 gaat dat niet :'(

Info:
windows 2000 NTFS
Windows 98 FAT32

[ Voor 4% gewijzigd door leon1e op 23-02-2005 19:39 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-04 22:48
Hmm, en wat wil je nu eigenlijk bereiken en wat is je probleem? Heb je al eens gekeken naar onze faq: Windows Operated Systems - FAQ daar staan de stappen redelijk eenvoudig beschreven lukt het daar ook niet mee?

Oh, en pas even je topic titel aan zo is deze iets duidelijker :)

[ Voor 12% gewijzigd door leon1e op 23-02-2005 19:37 ]

Verwijderd

Eerst 2000 installeren en dan 98. Je geeft zelf ook al aan dat dat de volgorde bij XP/98 was waar het wel werkte.

Verwijderd

Topicstarter
dat snap ik maar de 98 moet behouden worden. (ivm. gegevens)