Ben op dit moment bij mn zus en heb een probleem waar ik ff niet uitkom 
Dit is haar situatie:
SERVER
IIII
IIII
LINKSYS ROUTER---------------LAPTOP
III
III
III
SWEEX MODEM/ROUTER-------------PC
III
II
I
I
De modem heb ik op DHCP staan, Linksys krijg netjes een IP (10.0.0.8)
Apparaten aan de Linksys hebben een vaste IP.
Nou is het zo dat ik vanuit de laptop niet naar de PC kan pingen maar ook niet op internet kan.
Wel kan k de server bereiken.
Vanuit de PC kan ik wel internet op maar kan weer niet op haar netwerk komen.
Ik vind het wel raar dat de router van de modem wel een IP krijgt (dus dat zit goed), maar dat ik op de een of ander manier niet met de laptop/server naar de modem of de PC kan pingen
Heb al de modem naar default gezet en alles opnieuw ingestel (router ook ff gedaan) maar dat helt dus ook niet.
Het gaat om een Sweex modem router CC3000011 (analoog) en de Linksys BEFW11S4
Alles heeft trouwen goed gedaan tot ze afgelopen weekend geen internet meer had. Ze is zo snugger geweest om de modem te resetten dus toen had ze helemaal niet (probleem lag aan XS4all
)
Aangezien ze niet op de modem kon komen (wel kon ze in haar netwerk komen) heeft ze een kabel rechtstreeks in de modem gestoken om haar gegevens in te voeren. Sindsdien heeft ze dus internet maar de rest is buiten werking.
Kan iemand mij heirbij ff helpen (misschien heeft iemand precies de zelfde modem en heb ik iets over het hoofd gezien waardoor ik vanuit haar netwerk niet online kan)
Dit is haar situatie:
SERVER
IIII
IIII
LINKSYS ROUTER---------------LAPTOP
III
III
III
SWEEX MODEM/ROUTER-------------PC
III
II
I
I
De modem heb ik op DHCP staan, Linksys krijg netjes een IP (10.0.0.8)
Apparaten aan de Linksys hebben een vaste IP.
Nou is het zo dat ik vanuit de laptop niet naar de PC kan pingen maar ook niet op internet kan.
Wel kan k de server bereiken.
Vanuit de PC kan ik wel internet op maar kan weer niet op haar netwerk komen.
Ik vind het wel raar dat de router van de modem wel een IP krijgt (dus dat zit goed), maar dat ik op de een of ander manier niet met de laptop/server naar de modem of de PC kan pingen
Heb al de modem naar default gezet en alles opnieuw ingestel (router ook ff gedaan) maar dat helt dus ook niet.
Het gaat om een Sweex modem router CC3000011 (analoog) en de Linksys BEFW11S4
Alles heeft trouwen goed gedaan tot ze afgelopen weekend geen internet meer had. Ze is zo snugger geweest om de modem te resetten dus toen had ze helemaal niet (probleem lag aan XS4all
Aangezien ze niet op de modem kon komen (wel kon ze in haar netwerk komen) heeft ze een kabel rechtstreeks in de modem gestoken om haar gegevens in te voeren. Sindsdien heeft ze dus internet maar de rest is buiten werking.
Kan iemand mij heirbij ff helpen (misschien heeft iemand precies de zelfde modem en heb ik iets over het hoofd gezien waardoor ik vanuit haar netwerk niet online kan)
[ Voor 89% gewijzigd door seninha op 24-02-2005 07:13 ]