Toon posts:

java compiler en editor

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een goede java compiler voor op de mac, heb er tot dusver nog geen gevonden. Iemand?

verder werk ik op de windows bak altyd met editplus, wordt helaas niet voor de mac uitgegeven.. wat is een goed mac alternatief?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat voldoet er niet aan de Java compiler zoals die in Mac OS X zit? De Java SDK zit in Mac OS X ingebouwd en je hebt zelfs de keuze uit twee compilers: javac van Sun en jikes van IBM. Ik ken editplus niet, maar afgaande op de website kun je misschien naar jEdit kijken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Als editor: http://www.eclipse.org ?

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic even :)

SA > APL

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Lees ook de volgende topics door binnen Apple Talk (een beetje zoeken kan trouwens geen kwaad):
* [rml][ Java] Development op OSX[/rml]
* Java Compiler

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Verwijderd

Bij OSX krijg je standaard al Xcode. Dit is een IDE voor Java/C/C++/Applescript. Het programma is volgens mij niet heel erg uitgebreid, maar voor mij voldoende :)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik denk dat jij met "compiler en editor" eigenlijk "integrated development environment" oftewel IDE bedoelt.

Omdat Java van nature een cross-platform programmeertaal is, zijn er een aantal leuke IDE's die geschreven zijn in Java, en dus automatisch ook onder OS X werken. Een daarvan, eclipse, is al genoemd. Een andere is bijvoorbeeld Netbeans. Via Google kwam ik al een mooi lijstje met IDE's tegen, waarvan je even moet kijken welke je op je Mac kunt draaien (dat is bijvoorbeeld zo bij Borland JBuilder).
XCode van Apple zelf is inmiddels ook al genoemd, dus daar ga ik geen lang verhaal over opsteken :P

Wat ik wel nog even de moeite waard vind om te vermelden, is dat een IDE niet noodzakelijk is om lekker te kunnen programmeren. Voor veel zaken is het zelfs overkill. In principe kun je iedere text editor gebruiken, en omdat ik er zelf helemaal verslaafd aan ben, moet ik je gewoon even GVim aanraden. Als de enige reden om voor een IDE te kiezen, het met 1 druk op de knop compilen is, zit je bij deze editor ook wel goed :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 01:10:
Ik denk dat jij met "compiler en editor" eigenlijk "integrated development environment" oftewel IDE bedoelt.

Omdat Java van nature een cross-platform programmeertaal is, zijn er een aantal leuke IDE's die geschreven zijn in Java, en dus automatisch ook onder OS X werken. Een daarvan, eclipse, is al genoemd. Een andere is bijvoorbeeld Netbeans. Via Google kwam ik al een mooi lijstje met IDE's tegen, waarvan je even moet kijken welke je op je Mac kunt draaien (dat is bijvoorbeeld zo bij Borland JBuilder).
XCode van Apple zelf is inmiddels ook al genoemd, dus daar ga ik geen lang verhaal over opsteken :P

Wat ik wel nog even de moeite waard vind om te vermelden, is dat een IDE niet noodzakelijk is om lekker te kunnen programmeren. Voor veel zaken is het zelfs overkill. In principe kun je iedere text editor gebruiken, en omdat ik er zelf helemaal verslaafd aan ben, moet ik je gewoon even GVim aanraden. Als de enige reden om voor een IDE te kiezen, het met 1 druk op de knop compilen is, zit je bij deze editor ook wel goed :)
zoiets simpels als Vim zocht ik inderdaad, heb het net geinstaleerd, heb de javac compiler geinstaleerd, druk op make en vervolgens gebeurt er niets.... doe ik wat verkeerd?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 10:16:
[...]

zoiets simpels als Vim zocht ik inderdaad, heb het net geinstaleerd, heb de javac compiler geinstaleerd, druk op make en vervolgens gebeurt er niets.... doe ik wat verkeerd?
Vim is niet primair bedoeld als Java editor, maar meer als algemene text-editor. Om hem de java compiler te laten gebruiken moet je dus eerst het een en ander instellen :) [google=vim javac] levert in ieder geval een heleboel bruikbare tips op waarmee je kunt stoeien, zoals deze tip.

Vim is overigens niet een editor die je in een dag onder de knie hebt. Het gestoei met command mode / insert mode vereist echt wat oefening, en zou je dan ook aanraden eerst even de vimtutor te starten, en wat aan de uitgebreide documentatie te snuffelen.

Als je er eenmaal aan gewend raakt, kun je echt veel sneller werken dan voorheen, omdat je je handen niet meer van het toetsenbord hoef te halen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

even de [apple] tag verwijderd :)
lijkt me hier een beetje overbodig

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1