ADSL afstand aansluitpunt vs type kabel

Pagina: 1
Acties:

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:34

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Het probleem
Internet valt steeds weg bij koud weer. De waarden die ik uitlees uit ons modem:
Operational data report : near end (Downstream)
-----------------------------------------------
Attainable line rate : 7180 kbit/sec
Attainable Atm rate : 6752 kbit/sec
Used line rate : 7160 kbit/sec
Fast used Atm rate : 0 kbit/sec
Interleaved used Atm rate : 6752 kbits/sec
Rel. capacity occupation : 100
Noise Margin : 3 dB
Line attenuation : 14 dB
Output Power : 13 dBm

De noise margin is veel en veel te laag voor zover ik dat opgezocht heb. Waarden boven de 6 db zijn wenselijk.

De situatie
We hebben 12 meter liggen tussen het telefoonaansluitpunt en ons modem. We kunnen het modem niet dichterbij plaatsen. Het idee is dus de afstand tussen aansluitpunt en modem te voorzien van beter materiaal. Ik kom net uit een electronicazaak en deze vertelde mij dat het gebruik van UTP kabel ipv normaal dun telefoonkabel dit probleem zou kunnen verhelpen.

Mijn vraag is: is dat flauwekul of wel degelijk mogelijk?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:20

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dit kan wel degelijk de oplossing zijn. Zeker als je nu platte telefoonkabel hebt gebruikt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 22:02
UTP Tussen ISRA en modem ? Dat gaat niet.
Modem zo dicht mogelijk bij ISRA en dan naar pc('s) met UTP (min cat 5) .. maarja dat kan niet zeg je..

@ DrivinUCrazy, UTP kabel met rj11... hmm dat wil ik zien, rj45 past niet in je splitter.

[ Voor 43% gewijzigd door sjhgvr op 23-02-2005 18:28 ]

oisd.nl

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Wel, het gaat om de kabel. Niet de stekker. Ik neem aan dat ik stekkers er wel op krijg.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DapinododiadeaL schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:22:
Modem zo dicht mogelijk bij ISRA en dan naar pc('s) met UTP (min cat 5) .. maarja dat kan niet zeg je..

UTP kabel met rj11... hmm dat wil ik zien, rj45 past niet in je splitter.
Je bent ook niet verplicht om rj45 aan een utp kabel te hangen, alleen omdat je dan alle 8 de aders benut. Het gaat er hier volgens mij om dat de kwaliteit van een platte telefoonkabel te slecht is voor deze toepassing, en dat een utp kabel dan wél de goede kwaliteit heeft.

Ik heb hier btw ook een UTP kabel als lijn voor mijn modem, omdat ook hier het modem niet direct bij het ISRA kan.
Ik heb gewoon de rj11 en rj45 stekkers naast elkaar gelegd. De middelste twee van de rj45 heb ik in de rj11 gestopt. Inderdaad heb ik nu 6 aders niet gebruikt. So what? Daar lig ik echt niet wakker van. Feit is wel dat het met platte kabel niet zonder storingen werkte, en nu wel.

[ Voor 30% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-02-2005 19:07 . Reden: mijn eigen aansluiting bekeken ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 22:02
woutur schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:27:
Wel, het gaat om de kabel. Niet de stekker. Ik neem aan dat ik stekkers er wel op krijg.
Ja als je de helft van de koperdraadjes laat vervallen.. of wil je ze er dubbel indoen... hmm.
Denk dat luidsprekerkabel (2 aderig) hetzelfde effect zal geven.
DrivinUCrazy schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:31:
Ik heb hier btw ook een UTP kabel als lijn voor mijn modem, omdat ook hier het modem niet direct bij het ISRA kan.
Ik heb gewoon de rj11 en rj45 stekkers naast elkaar gelegd. De middelste vier van de rj45 heb ik in de rj11 gestopt. Inderdaad heb ik nu 4 aders niet gebruikt. So what? Daar lig ik echt niet wakker van. Feit is wel dat het met platte kabel niet zonder storingen werkte, en nu wel.
Hmm, oke dat had ik zeker niet verwacht.. :X .. echt waar ? :9~

Misschien een andere oplossing: De kabel verwarmen B)

[ Voor 51% gewijzigd door sjhgvr op 23-02-2005 18:43 ]

oisd.nl

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

offtopic:
Die qoute van mij klopt niet meer: ik heb het nog even nagekeken, en ik heb niet 4 maar 2 aders gebruikt. (heb ik ook al in de post aangepast) Maakt verder niet uit, maar ik heb wél utp kabel, en daar gaat het om :)

[ Voor 9% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-02-2005 18:48 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat voor problemen heb je nu op dit moment behalve dat de getalletjes niet zijn wat je verwacht ?

Iperf

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Zoals in mijn eerste zin staat:
Internet valt steeds weg bij koud weer. Als het heel koud wordt: voortdurend wegvallen van internet.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok sorry . ik zie het.

is het wel mogelijk om het modem voor heel even aan te sluiten op het isra punt
op dat moment weet je namelijk of het door de kabel komt of dat het ook al bij het isra punt slecht is

Iperf

Pagina: 1