Als mijn inschrijf formulier niet goed wordt ingevult _POST ik de input terug en stop hem als value weer in de box zodat de gebruiker het niet nog een keer hoeft te tikken.
Mijn versimpelde code:
post.php:
check:
Nu komt het probleem: bij invoering van een apolstrof( ' ) , en de sting in kleiner dan 10, wordt met POST $nickname teruggestuurd. Echter komen er steeds \\\ voor de apolstrof.
Dus bij invoer van: test's
Is de string die terug gestopt wordt is de box: test\\\'s
Ik snap niet waarom, ik doe helemaal niets met addslashes of stripslashes dus waarom blijft php niet gewoon van mn string af !
Mijn versimpelde code:
post.php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <html> <body> <form name="inschrijven" action="check.php" method="POST" style="margin:0px;"> <input name="nickname" type="text" size="20" value="<?PHP echo $nickname; ?>"> <input type="submit" name="Submit" value=" check "> </form> </body> </html> |
check:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <?PHP $_POST['nickname'] = $nickname; if ( strlen($nickname) < 10 ) { ?> <form name="form_fouten" action="post.php" method="POST"> <input name="nickname" type="hidden" value="<?PHP echo $nickname; ?>"> <script> document["form_fouten"].submit(); </script> <?PHP } else { echo 'database connectie'; } ?> |
Nu komt het probleem: bij invoering van een apolstrof( ' ) , en de sting in kleiner dan 10, wordt met POST $nickname teruggestuurd. Echter komen er steeds \\\ voor de apolstrof.
Dus bij invoer van: test's
Is de string die terug gestopt wordt is de box: test\\\'s
Ik snap niet waarom, ik doe helemaal niets met addslashes of stripslashes dus waarom blijft php niet gewoon van mn string af !