Opgenomen GSM ruis uitfilteren

Pagina: 1
Acties:
  • 982 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crash_Override007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-12 15:50
Een vriendin van me heeft een belangrijke geluidsopname van een telefoon gesprek op cassette gemaakt.

Maar je voelt hem al aankomen, het was een gsm op speaker-functie en het enige wat je hoort is dat getik als je een gsm bij je luidspreker houdt.

Nou heb ik boven nog een hele mooie (toendertijd) dure akai casseterecorder staan, die kan ik aansluiten op de line-in van m'n geluidskaart. En alles opnemen

Heeft iemand enige ervaring met dit filteren (toevallig meer mensen met een domme vriendin? ;) )
Iemand enig idee waar ik die ruis mee eruit kan filteren ?

Zat zelf aan adobe audition te denken, maar vraag me af zo'n programma de ruis er wel uit kan halen. Op sommige punten is het meer ruis als stem geluiden.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12 21:49

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik hoop dat de partij aan de andere kant van de lijn wist dat ie opgenomen werd :? Anders ben je volgens mij namelijk niet geheel legaal bezig, en vrees ik dat we je niet echt mogen helpen...

Ruis eruit halen is verder niet zo lastig zolang het idd echte ruis is. Zat info over te vinden. Met cooledit/audition moet je denk ik wel een heel eind kunnen komen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-12 18:43
Het is legaal als 1 van beide partijen er van af weet.

Je hebt iig programma's die dit soort ruis kunnen filteren, wordt ook gebruikt om Vinyl opnames te ont-ruizen.

• Crash_Override007
Het was een interview waarbij vooraf is gevraagd of het opgenomen mocht worden en hierbij is ingestemt bij beide partijen.

Ik snap dat je met cool edit er wat distortion uit kan filteren, maar dat is toch meer bedoeld om van phono ruis eruit te halen, niet echt om een stem ergens op de achtergrond eruit te filteren.

Iemand enig id hoe ik een stem eruit kan halen ?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Crash_Override007 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:05:
Het was een interview waarbij vooraf is gevraagd of het opgenomen mocht worden en hierbij is ingestemt bij beide partijen.

Ik snap dat je met cool edit er wat distortion uit kan filteren, maar dat is toch meer bedoeld om van phono ruis eruit te halen, niet echt om een stem ergens op de achtergrond eruit te filteren.

Iemand enig id hoe ik een stem eruit kan halen ?
Met cool edit ;). Zit gewoon noice reduction in. Je moet dat eerst een profiel van de ruis maken door een stukje (liefst zo groot mogelijk) ruis te selecteren (dus zonder stemmen). en dan kun je dat profiel gebruiken om het complete bestand te filteren. Werkt best goed op zich, je moet het alleen niet overdrijven, want dan ga je vreemde bijgeluiden horen e.d.

• Fl4sh3r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10-2023
Misschien niet bepaald ontopic, maar wel relevant ivm vorige reacties.

Er was laatst een bedrijfje dat is begonnen met het aanbieden van opname mogelijkheden van gesprekken (jij belt via hen en krijgt de opname in mp3 op je mail). Ze zeiden dat het legaal is om een gesprek op te nemen als ze er zelf aan deelneemt.

• Crash_Override007
Thnx deepspace, Ik ben na wat research erachter gekomen dat dat ook met adobe audition kan. programma lijkt heel erg veel op cool edit.

Ik laat nog weten of het werkt.

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sound Forge klaart dit soort klusjes ook perfect!
je selecteerd een stukje ruis (Heb je altijd wel ;) tenzij je vriendin een hele tijd door rateld ;) ) en vervolgens haalt hij overal de ruis weg, werkt perfect! Suc6 ermee!

[ Voor 65% gewijzigd door Sjoerd op 23-02-2005 21:49 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik gok dat dit niet gaat werken. Ten eerste is GSM interferentie geen ruis. Als soms de spraak zelfs onverstaanbaar is, kan geen enkel programma dat signaal nog boven de ''ruisvloer'' uittillen.
Kun je niet een heel klein fragmentje (3 sec of zo) ergens uploaden, zodat we weten waar we het over hebben ?

Verwijderd

Thnx deepspace, Ik ben na wat research erachter gekomen dat dat ook met adobe audition kan. programma lijkt heel erg veel op cool edit.
Moet je eens op de site van Syntrillium kijken... Tadaa!
Cool Edit Pro is now Adobe Audition

Adobe Systems Incorporated acquired the technology assets of Syntrillium Software in May 2003 and introduced Adobe Audition (a re-branded release of Cool Edit Pro) in August 2003. Less than a year later, on April 19th, 2004, Adobe announced Adobe Audition 1.5, the product's first major Adobe release. Syntrillium's other products have been discontinued.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Crash_Override007 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:47:
Cool Edit = Audition ;) Niet gek dat het op elkaar lijkt :+

Pagina: 1