[Linksys WPC54G] Mac adres wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.476 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:44
Onlangs heb ik een nieuwe wireless adapter gekocht voor m'n laptop, de WPC54G. Nu ik deze wil gebruiken stuit ik echter op wat 'problemen'. Ik kan namelijk nergens het mac adres veranderen. Bij 3com of Realtek of wat voor merk dat ik ken dan ook, is het mac adres heel simpel te wijzigen bij de hardware instellingen van de kaart. Bij Linksys ontbreekt deze feature compleet.

Ik wil het MAC-adres graag veranderen, omdat op het netwerk waar ik op school gebruik van maakt, alle MAC addressen registreert. Nu kan ik natuurlijk wel mijn nieuwe mac adres opgeven, maar het is veel simpeler het oude te blijven gebruiken. Het registreren duurt allemaal erg lang, maar daar gaat het nu niet om.

Mijn vraag: Is er een programma of tooltje waarmee ik alsnog het mac adres kan veranderen? Of zie ik iets compleet over het hoofd en kan het gewoon standaard? Ik gebruik trouwens Windows XP SP2, met driver 1.22 voor mijn Linksys WPC54G Version 1.2

Edit:
Het gaat dus om het softwarematig spoofen van het mac adres, _niet_ het hardwarematig wijzigen :+

[ Voor 8% gewijzigd door Milenco op 23-02-2005 17:48 ]

Verwijderd

MAC adressen, zijn hardware adressen, deze adressen zijn UNIEK voor ieder netwerkapparaat, jij gaat me niet vertellen dat je dit ooit hebt kunnen wijzigen op een netwerkkaart, dit is ONMOGELIJK !

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-12 19:56
Milenco schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:38:
Onlangs heb ik een nieuwe wireless adapter gekocht voor m'n laptop, de WPC54G. Nu ik deze wil gebruiken stuit ik echter op wat 'problemen'. Ik kan namelijk nergens het mac adres veranderen. Bij 3com of Realtek of wat voor merk dat ik ken dan ook, is het mac adres heel simpel te wijzigen bij de hardware instellingen van de kaart. Bij Linksys ontbreekt deze feature compleet.

Ik wil het MAC-adres graag veranderen, omdat op het netwerk waar ik op school gebruik van maakt, alle MAC addressen registreert. Nu kan ik natuurlijk wel mijn nieuwe mac adres opgeven, maar het is veel simpeler het oude te blijven gebruiken. Het registreren duurt allemaal erg lang, maar daar gaat het nu niet om.

Mijn vraag: Is er een programma of tooltje waarmee ik alsnog het mac adres kan veranderen? Of zie ik iets compleet over het hoofd en kan het gewoon standaard? Ik gebruik trouwens Windows XP SP2, met driver 1.22 voor mijn Linksys WPC54G Version 1.2
Ik heb nog nooit gehoord dat dat simpel kon volgens mij is het heel moeilijk te veranderen

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:27

Nakebod

Nope.

Als ik mij niet vergis: Eigenschappen van je wlan openen, dan Configureren > Geadvanceerd.
Als het goed is staat daar Network Address bij, en dat zou em moeten wezen als het goed is.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 16:44
spoofen is niet wijzigen maar faken TS

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

booten met knoppix, voila

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Milenco
Nakebod schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:42:
Als ik mij niet vergis: Eigenschappen van je wlan openen, dan Configureren > Geadvanceerd.
Als het goed is staat daar Network Address bij, en dat zou em moeten wezen als het goed is.
Daar is het inderdaad bij 3com en Realtek te vinden (en vast nog wat meer merken). Alleen met mijn NIC kan ik die optie daar niet vinden. De kaart werd overigens ook niet herkend door Windows, dus eigen drivers van Linksys geinstalleerd, daar zal het waarschijnlijk aan liggen.

Het gaat dus inderdaad over spoofen, niet wijzigen. Softwarematig veranderen dus ;) Sorry voor de verwarring..

• Milenco
Ik heb het al gevonden :) Blijkbaar had ik beter moeten zoeken, want na wat meer Google-research kon ik toch vrij snel een programma'tje vinden wat doet wat ik wil:

Mac MakeUp

Gewoon een freeware programma wat niet eens op de achtergrond hoeft te draaien :) Nou ja, toch weer mooi een GoT topic voor de mensen die hetzelfde probleem hebben en deze is de search tegenkomen O-)
Pagina: 1