[Outlook2K3] Exchange-mail lokaal en op server

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik maak via een VPN verbinding met een Exchange-server (in Engeland). Ik heb mijn Outlook zo ingesteld dat de mail wordt opgehaald en wordt weggeschreven in een Outlook-datafile die op de lokale server (dus niet in Engeland) wordt opgeslagen. Op die manier wordt de email meegenomen in de backup. Daarnaast wil ik ook dat ik de email kan lezen wanneer de laptop waar ik op werk niet is aangesloten op het netwerk. Caching dus. Deze optie zit er natuurlijk gewoon in, maar als ik deze aanzet gebeurt er vrij weinig. Ik denk dat dat komt omdat ik de email laat binnenkomen in een lokale folder, en niet op de Exchange server blijft.

Mijn vraag is eigenlijk gewoon: Hoe zorg ik dat de email die binnenkomt via de Exchange-server op twee lokaties wordt opgeslagen: EN in de datafile op de server, EN op de laptop zodat ik deze ook offline kan benaderen.

Mother, will they like this song?

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
  • Maak verbinding met de Exchange via het eigen protocol (dus geen POP of IMAP ofzo)
  • Zet op deze verbinding caching aan
  • Maak een PST bestand op de lokale server
  • Maak een rule die alle inkomende mail kopieerd (dus niet verplaatst!) naar de PST.
Thats it, volgens mij...

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
outlook 2003 configureren ZONDER een pst file, je zet dan het vinkje 'caching mode' aan en voila je hebt wat je wilt

zo doe ik het namelijk ook op het werk :)

het punt is dat je gewoon NIET moet werken met een outlook datafile, dat is je coreproblem, alleen Exchange server kiezen (en een outlook adressbook), meer niet

[ Voor 15% gewijzigd door Zwelgje op 23-02-2005 20:06 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
zwelgje schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:05:
outlook 2003 configureren ZONDER een pst file, je zet dan het vinkje 'caching mode' aan en voila je hebt wat je wilt

zo doe ik het namelijk ook op het werk :)

het punt is dat je gewoon NIET moet werken met een outlook datafile, dat is je coreproblem, alleen Exchange server kiezen (en een outlook adressbook), meer niet
Het punt is dat hij de mail en op de Exchange (in de UK) en op z'n laptop en op een lokale server wil.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Zwelgje
Vunzz schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:59:
[...]

Het punt is dat hij de mail en op de Exchange (in de UK) en op z'n laptop en op een lokale server wil.
die PST die hij nu gebruikt wil hij op een server opslaan, dat is dus met mijn config niet meer nodig. (server=fileserver, GEEN 2e exchange server...)

TS: vergeet PST files, die heb je niet nodig

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Zwelgje ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik wil de mail die binnenkomt cached in mijn inbox hebben, zodat ik de mails daadwerkelijk op mijn laptop heb en ze offline kan lezen, EN ik wil dat die zelfde mails op onze eigen lokale server staan (ik kan alleen mails ophalen als ik ben verbonden met die server) zodat ze met de backup meegaan. De oplossing van Vunzz lijkt me een proberen waard! Ga ik morgen proberen :)

De mail hoeft niet op de Exchange server te blijven staan, mag wel, hoeft niet, maar daar is een limiet op de inbox en het gaat om een inbox die makkelijk enkele honderden MB's wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door TheLunatic op 23-02-2005 22:24 ]

• Zwelgje
ah ok. duidelijk

* Zwelgje heeft nogal moeite met prutsoplossingen zodoende :P

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Oke, ik heb nu 4 rules toegepast:

• Inkomende mails naar .pst op laptop
• Inkomende mails naar .pst op onze server
• Uitgaande mails naar .pst op laptop
• Uitgaande mails naar .pst op onze server

Op zich werkt dit. Het zou echter beter kunnen. Het probleem is namelijk dat ik niet alle mails in de inbox laat, maar deze verdeel over een aantal folders in een subfolder 'Archief'. Dat doe ik nu dus in de .pst op de laptop. Maar op de server blijft alles gewoon in Inbox staan. Ik zou het liefst dus nog altijd zien dat op de server een identieke versie van de .pst staat van de .pst op mijn laptop. Dus als iemand weet of en hoe dat kan, graag :)

Pagina: 1