In een paar draadjes over de snelheidsverhogingen van KPN valt me wat grappigs op: mensen klagen dat ze de upload van de hoogste abo's niet halen, maar missen daarbij een belangrijk puntje...
Op dit moment verbinden een heleboel mensen via een Speedtouch modem. Zowel KPN als andere ADSL-aanbieders komen steeds meer met lijnen die een zeer hoge upload hebben. Op www.speedtouch.nl staat voor de diverse modems wat de maximale snelheden zijn:
Van de ST 570 en 580 heb ik helaas de up/down specs niet kunnen vinden. Alle andere modems trainen in ieder geval op maximaal 832 kbps up, ongeacht de (hogere) snelheid van je lijn!
Misschien is het handig om deze info op te nemen in de FAQ, of frequent naar dit draadje te verwijzen
. Steeds meer mensen zullen met deze max - vooral de upload - in aanraking komen. Bij KPN en de ISP's waar ik heb gekeken wordt al wel melding gemaakt dat snelheden niet te garanderen zijn, maar het modem wordt zelden of nooit als oorzaak aangehaald. Wel de bekabeling, afstand tot de wijkcentrale, etc.
Mensen die hier tegenaanlopen, moeten op zoek gaan naar een sneller modem, of tevreden zijn met 832 kbps up. Of is er nog een methode om dit probleem te omzeilen (firmware die toch nog sneller kan)?
Aanvullingen zijn uiteraard welkom
.
Op dit moment verbinden een heleboel mensen via een Speedtouch modem. Zowel KPN als andere ADSL-aanbieders komen steeds meer met lijnen die een zeer hoge upload hebben. Op www.speedtouch.nl staat voor de diverse modems wat de maximale snelheden zijn:
Modem | Down/Up max (kbps) | Link |
ST 510 | 8000 / 832 | link |
ST Home | 8000 / 832 | link |
ST 330 (USB) | 8000 / 832 | link |
ST 570 | ??? | link |
ST 580 | ??? | link |
Van de ST 570 en 580 heb ik helaas de up/down specs niet kunnen vinden. Alle andere modems trainen in ieder geval op maximaal 832 kbps up, ongeacht de (hogere) snelheid van je lijn!
Misschien is het handig om deze info op te nemen in de FAQ, of frequent naar dit draadje te verwijzen
Mensen die hier tegenaanlopen, moeten op zoek gaan naar een sneller modem, of tevreden zijn met 832 kbps up. Of is er nog een methode om dit probleem te omzeilen (firmware die toch nog sneller kan)?
Aanvullingen zijn uiteraard welkom
Zo scherp als een voetbal!