Toon posts:

[j2ee] servletContext.getRealPath voor directories

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik stuitte net op een vervelend probleempje in de J2EE specificatie:

ServletContext.getRealPath specificeerd niet of voor directories er een trailing slash achter komt. Je hebt dus sommige containers die het wel doen (Orion) en andere die het niet doen (Tomcat).

Dit maakt het niet echt lekker om je web applicatie te porten naar andere systemen. Ik kan natuurlijk bij elk gebruik controleren of die trailing slash er wel of niet achter staat, maar mischien dat iemand een makkelijkere oplossing weet?

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 13:54
ik dacht dat die een trailing backslash ( \ ) teruggaf (toch bij websphere op win32)

maar ik heb er niet echt bij stilgestaan, als ik path opvraag dan plak ik er gewoon met forward slashes ( / ) een extra directory naam bij, in mijn geval krijg ik bv iets in de aard van :

C:\Program Files\WebSphere\AppServer\installedApps\S501-012\

daar hang ik gewoon /mijn directory/file1.txt aan:

C:\Program Files\WebSphere\AppServer\installedApps\S501-012\/mijn directory/file1.txt en dit geeft geen problemen (toch niet met Java File) dus het speelt niet echt een rol of die daar staat of niet

[ Voor 6% gewijzigd door Cuball op 23-02-2005 17:58 ]

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Verwijderd

Cuball schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:58:
ik dacht dat die een trailing backslash ( \ ) teruggaf (toch bij websphere op win32)

maar ik heb er niet echt bij stilgestaan, als ik path opvraag dan plak ik er gewoon met forward slashes ( / ) een extra directory naam bij, in mijn geval krijg ik bv iets in de aard van :

C:\Program Files\WebSphere\AppServer\installedApps\S501-012\

daar hang ik gewoon /mijn directory/file1.txt aan:

C:\Program Files\WebSphere\AppServer\installedApps\S501-012\/mijn directory/file1.txt en dit geeft geen problemen (toch niet met Java File) dus het speelt niet echt een rol of die daar staat of niet
File.seperator kan je dat platformonafhankelijk vertellen (System.getProperty(...) ook wel)

Verwijderd

Topicstarter
Dit alles dus onder de aanname dat 2 path seperators na elkaar *altijd* werken.