Exchange 2000: routing group stuk

Pagina: 1
Acties:

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ok, ik heb hier een probleem waar ik niet uitkom. Ik heb 2 Exchange servers die met elkaar in 1 routing group zijn verbonden.

Beiden kunnen naar elkaar mailen, server 1 kan ook extern mailen. Server 2 kan dat dus niet.

Server 1 is de Master, server 2 is de member in de routing group (de First).

Op server 2 de volgende meldingen:

Event: 4000
Source MSExchangeTransport
Description:

Message delivery to the remote domain '_b78f552d9470eb4a88666c96ae3c4db6_S' failed for the following reason:

Met dan 1 van 2 redenen:

Unable to bind to the destination server in DNS.

of:

The remote server did not respond to a connection attempt.

Op eventid.net, KB, GoT en google kon ik helaas helemaal niks vinden. Ik begrijp dat het een DNS probleem kan zijn, maar voor zover ik zien kan, staan alle entries (MX, A records) goed.

Dan zal het waarschijnlijk een AD-probleem zijn, alleen, waar kan ik vinden naar wie server 2 aan het proberen te mailen is..

[edit]

De queue van de routing group connector (SMTP - Remote delivery) van server 2 is ook de enige waar mails in vast blijven staan met de melding: 'The remote server did not respond to a connection attempt'.

Server 1 is slechts een Exchange server met een ADC naar een andere DC (server 3). Server 2 is tevens een DC en synct voor de rest keurig met server 3 (DNS, etc).

Iemand enig idee?

[ Voor 19% gewijzigd door RedRose op 23-02-2005 16:47 ]

Sundown Circus

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Welke DNS server wordt er door server 2 gebruikt, een interne of een externe? Het zou een interne moeten zijn, om die GUID te kunnen resolven.
Je kunt ook het tooltje WinRoute uit de Exchange 2003 Resource Kit eens opstarten om te kijken of er iets mis is met de RESVC

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• RedRose
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:53:
Welke DNS server wordt er door server 2 gebruikt, een interne of een externe? Het zou een interne moeten zijn, om die GUID te kunnen resolven.
Je kunt ook het tooltje WinRoute uit de Exchange 2003 Resource Kit eens opstarten om te kijken of er iets mis is met de RESVC
Server 2 gebruikt zijn eigen DNS, een secondary DNS server die repliceert met de Primary die op server 3 staat. :)

Sundown Circus

• RedRose
  • Niet online
Mooie tool, winroute.

Ik kan bovengenoemde GUID niet vinden via winroute. Alles staat voor zover ik kan zien op groen (als in: Status: Up, Servers zijn met elkaar verbonden etc..) Alle strings/guids van beide servers komen ook overeen dus het lijkt erop dat de routing group wel goed geconfigureerd is..

.edit:

Ok, ik had dus een andere guid.. server 2 kan dus niet verbinden met het Local Bridgehead address / Connector Distunguished name.. Zou deze hetzelfde moeten zijn als het adres van de master in een routing group? Zo ja, dan weet ik waar het probleem zit.. Nou de oplossing nog. ;)

[ Voor 53% gewijzigd door RedRose op 23-02-2005 17:46 ]

Sundown Circus

Verwijderd

heb je diagnostics logging op msexchangetransport op maximum staan? Zo nee, doe dat eens en kijk of je nog extra meldingen krijgt.
Zie je toevallig `object_not_found_in_DS' in de winroute output?

• RedRose
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:00:
heb je diagnostics logging op msexchangetransport op maximum staan? Zo nee, doe dat eens en kijk of je nog extra meldingen krijgt.
Zie je toevallig `object_not_found_in_DS' in de winroute output?
Diagnostics staan allemaal op maximum. :)

En nergens een object_not_found_in_DS vermelding..

[ Voor 8% gewijzigd door RedRose op 23-02-2005 18:24 ]

Sundown Circus

Verwijderd

servers al opnieuw in dns geregistreerd? http://support.microsoft.com/?id=884421 al bekeken? http://support.microsoft.com/?id=279616 misschien?

• RedRose
  • Niet online
Eerste KB had ik al gezien, maar was niet relevant.. op de betreffende server stonden daar geen externe DNS-servers geinstalleerd.. Tweede KB: versies zijn gelijk en dat gaat over de pre-routing queue, waar niks in blijft vaststaan.. Er blijft alleen een zooi mail in de routing-group-queue staan. :)

edit:

ik kan ook gewoon telnetten, tussen de servers.

edit:
Jup alle exchange verbs komen terug. :)

[ Voor 10% gewijzigd door RedRose op 23-02-2005 19:10 ]

Sundown Circus

Verwijderd

je ziet ook 'The remote server did not respond to a connection attempt'
edit: telnet werkt dus ook. Krijg je ook netjes alle exchange verbs terug?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 19:00 ]

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-05 18:41

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Als je een nslookup doet op de "probleemmachine" wat krijg je dan ?
Ping met ip, en dan met naam.
Gebruik je de master als smarthost om naar buiten te mailen? (misschien niet goed gelezen maar wat is de functie van beide machines ten opzichte van elkaar) Het zou namelijk kunnen dat de smarthost iets met RDNS wil terwijl je iets mist...
Misschien denk ik te ver of te omslachtig, maar aangezien de server een DNS melding geeft...Je weet maar nooit...

edit; mijn eigen onzin weggehaald 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Kabouterplop01 op 23-02-2005 19:27 ]

• RedRose
  • Niet online
Ok fixed.

Om de één of andere reden hebben beide DC's het nodig om zowel primary bridge voor IP als SMTP te zijn in de Site configuratie. Dan wordt alles weer keurig gerepliceerd en werkt het allemaal weer.

8)7

Sundown Circus

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

RedRose schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:20:
Ok fixed.

Om de één of andere reden hebben beide DC's het nodig om zowel primary bridge voor IP als SMTP te zijn in de Site configuratie. Dan wordt alles weer keurig gerepliceerd en werkt het allemaal weer.

8)7
¿Qué? Doe je AD-replicatie zowel over IP als over SMTP?
Klinkt een Btje dubbelop

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• RedRose
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:06:
[...]

¿Qué? Doe je AD-replicatie zowel over IP als over SMTP?
Klinkt een Btje dubbelop
Ik weet t. Ik had ook zoiets van: wtf? (SMTP stond niet aan, alles ging over IP) , maar ik las deze:

http://eventid.net/displa...source=NTDS%20KCC&phase=1

En dan de comment van Gunnar Carlson, dus dacht ik: laat ik eens via SMTP en IP gaan repliceren.. dat bleek wel te werken. Ik wil nog wel precies uitzoeken waarom dat dan zo zit. :)

Sundown Circus

Pagina: 1