Toon posts:

Dvix! wel geluid geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

2 kennissen van mij hebben mij laten weten dat de film die ik ze geven heb niet te kunnen bekijken.

Ze horen wel wat, maar zien niets!
hoe komt dit!? ze zeggen zelf wel de codec geinstalleerd te hebben voor het afspelen van Dvix films!

Verwijderd

Hebben ze wel mediaplayer 6.4 van MS
zo nee dan werkt alleen denk ik dan de mp3 codec en laat hij mpeg4 achterwege.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je moet ook nog op Run Me First klikken als je hem hebt geinstalleerd heh

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

duidelijk een geval van rtfm :)

Verwijderd

Topicstarter
het bleek uiteindelijk een duidelijk gevalletje van "ik heb de verkeerde drivers voor Dvix gedownload"
helaas, pas toen ik mijn link door mailde werkte het!

in ieder geval bedankt voor de goede input van iedereen.

Verwijderd

zeg YT-croc en Judas waar staat die run me first dan??? Ik heb dat namelijk ook bij sommige films ( charlie's Angels ) en bij andere niet ( matrix,gone in 30 sec, spaceballs enz) Ik heb nooit een run me first gezien. Ik heb het codec geinstalleerd op mijn nieuwe duron 600@972(win98SE :7 ) en mijn oude k6-2/400 ( win98 ) die laatste met MP 6.4.07.1112 ( de duron met wat standaard bij win98SE zit ) en alletwee het codec 3.11 Alpha. Ik installeer ze ( register.exe :? )
, dan herstarten, en dan wel geluid geen beeld ( "er is een codec gedownload maar deze werkt niet" krijg je eerst als foutmelding.

iemand een idee???

Verwijderd

Kijk onder start
programma's

DivX ;-) mpeg4 decod

daar staat zo'n leuk setup incoontje
daar druk je fijn op en dan rabbelt er wat

en tatatatatatata beeld :)

Verwijderd

jammer maar helaas 2psycho, er staat niets in start=>programma's heb nog gekeken bij bureau-enz=>mediaplayer maar daar stond ook al niets.

maar ik heb ff een test je gedaan.
http://divx.web.nl/test.html
( fout op de pagina, ik heb het filmpje moeten downloaden )
en die deed het prima, ik ga er dus maar gewoon vanuit dat ik een ander installeer progje heb dan jij. ( ik heb het codec divX-3.11Alpha nog een keer gedownload van de zelfde site, en die doet het zelfde als mijn oude codec ( zip-file met 9 bestanden er in, die iets andere namen hadden, maar voor de rest het zelfde effect hadden)

toch bedankt, ik denk dat het dus aan die film ligt

Verwijderd

Kijk anders eens onder C:\program fils\DivX_3.2alpha\

als het goed is staat daar een punt exe bij van Register_DivX

Dit zou de link moeten zijn voor rummefirst

Moet dus 3.1 zijn tik foutje

Verwijderd

weer jammer, psycho, bedankt voor de moeite maar die file ( of dir ) staat er echt niet.

maar ik heb dus zoals gezegt geen gebruiktgemaakt van het 3.1 codec maar van het 3.11 codec ( alpha ) misschien dat dat het hem is. Download zelf dat codec eens ( van die site waarvan het url in 1 van mijn vorige berichten is te vinden ) voor de lol om te kijken of hij het bij jou wel doet.

gebruikt dit codec al een half jaar of zo, d8 altijd zal wel aan deze k6 liggen ( met bagger slechte winhoos install ), maar nu mijn duron het zelfde doet ( andere windhoos ) zal het wel dat codec zijn waar iemand aan heeft zitten timmeren ( lees programmeren )

tanks again

Verwijderd

http://www.divx-digest.net/software/encode/divx_311alpha.exe

Hier heb je een rechtstreekse link naar die
3.1 codec die moet werken
En heeft ook die runmefirst

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

werkt dit niet dan is het waarschijnlijk dat je een andere codec nodig hebt. Deze staan wel op de bekende sites.

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
Ja jongens alles leuk en aardig

Maar het ligt ECHT NIET aan de codec van DivX.

Ik heb dit probleem namelijk ook met sommige films
Jaws deel 1 bijvoorbeeld
Dan wil hij Mpeg 4 codec downloaden vanaf de windhoos site.
Als dit gedaan is kan hij nog geen beeld weergeven

Als er nog een andere codec is behalve 3.11 dan zou ik graag een linkje willen *D

Mzzl
Bob

ps ik heb genoeg films om te weten dat het wel werkt op mijn pc

www.kuiphuis.nl

• RedScorpion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 07:33

RedScorpion

is geen rooie rakker

Hai,

Voor degene die nog steeds dit probleem hebben...,

Zelf had ik er dus ook last van, ff een tool, dus die DivX_311alpha geinstalleerd, na de installatie onder programms> DivX > de "run me first" gedraaid.

Nu gaat alles dus gewoon super !!!! *D

Dus diegene die er nog steeds last van hebben, stuur mij maar ff een mail en ik stuur je dat file'tje wel ff 2.

Grtz. Remko

"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"

Verwijderd

misschien handig om de nieuwste Divx te dloaden v4.02
http://www.divx.com

Verwijderd

Begon me al af te vragen of niemand van versie 4 op de hoogte is.

maar OS man dus wel.....

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:23

Wildfire

Joy to the world!

DivX 4.02 is dus niet de opvolger van 3.11alpha. Divx 4.02 is van Project Mayo die een eigen DivX codec hebben gemaakt die backwards compatible is met DivX 3.11alpha.

Maar goed, aangezien DivX 4.02 goed werkt kan die het beste gebruikt worden.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

wel es aan AC3 gedacht? Veel divX -jes hebben dit geluid er onder. ff codec voor downloade, en dan maar es weer proberen.

Verwijderd

sorry.. in de war..

d8 dat je wel beeld had, maar geen geluid..

groet

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:22
er is een kit die beide codecs bevat (3.20 en 4.0x) ... gebruik deze dan ben je van al het gezeur af!
KristalStudio heet die... (kan op het moment ff geen link vinden!)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ach er zijn meerder codecs behalve die 2, je hebt waarschijnlijk een filmpje dat gemaakt is met een iets andere compressor. Gebruik de search een je komt links naar helpsites tegen, vcdhelp bijvoorbeeld of divx-digest, kijk daar eerst eens verder.

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Probleem had ik ook. Opgelost door nieuwste Windhoos MediaPlayer te downen en installen.

Used to be Down Under... Foto gallery

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:22
Op donderdag 15 november 2001 12:27 schreef KillerAce_NL het volgende:
Ach er zijn meerder codecs behalve die 2, je hebt waarschijnlijk een filmpje dat gemaakt is met een iets andere compressor. Gebruik de search een je komt links naar helpsites tegen, vcdhelp bijvoorbeeld of divx-digest, kijk daar eerst eens verder.
ja maar die van KristalStudio bevat een hele reeks codecs, die pakt vrijwel alle DivX films.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 03:57
kijk hier eens: http://www.programz.ws/
kijk dan eens bij divx shit en dan die smr codec. Misschien is dat ehm. Ik heb ook een paar films van kazaa die met die codec waren gemaakt.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik gebruik die packs nooit, ik wil weten wat er ge-installed wordt en niet dat er zomaar een hele rits opgegooid wordt en mijn oude shit overschrijft, daar heb ik een hekel aan.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op donderdag 15 november 2001 12:44 schreef mrjoint het volgende:
smr codec. Misschien is dat ehm. Ik heb ook een paar films van kazaa die met die codec waren gemaakt.
Had hetzelfde probleem. divx codec 3,11 en 4,02. Maar geen beeld, heel raar want ik had een filmpje uit 2 delen en het eerste deel werkte wel maar het 2e deel niet. deze smr codec verhielp het. thanx

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Pagina: 1