Toon posts:

Wat moet ik doen

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey...
Ik heb heel weinig verstand van computers.3 dagen geleden heb ik mijn windowsXP Pro opnieuw geinstalleert.Ik heb die bootdisk uitgevoerd.Ik heb partitie C of dergelijks verwijderd en ik heb hem in een lege partitie geisntalleeert.En voor de rest alles gevolgt wat er op wind xp pro cd stond.Maar nu heb ik een probleem.Als ik naar DEZE COMPUTER ga staat alleen dat ik Schijf C van 120 GB heb.Maar in het echt heb ik 2 hardeschijven ieder van 120 in een.Nu wil ik die ook bij hebben dat ik bestanden al kan opslaan dus gebruiken.Ik heb geen flauw idee wat partities zijn en al.
Wie kan mij helpen...

ps
- ik heb opdrachrprompt :| :|

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:13
Rechtermuisknop op deze computer -> Beheren -> Schijfbeheer.

Zie je dan iets?

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:12

UTM

Fdisk misschien opstarten? opdrachtprompt --> Fdisk. Hier kan je erg veel mee ;)

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Je zou natuurlijk even de search kunnen gebruiken... of even in het configuratiescherm, systeembeheer kunnen aanklikken. Dan naar computerbeheer -> opslag ->schijfbeheer en dan de HD partioneren ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Waypoint op 23-02-2005 16:38 ]

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-03 16:14
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:34:
Hey...
Ik heb heel weinig verstand van computers.3 dagen geleden heb ik mijn windowsXP Pro opnieuw geinstalleert.Ik heb die bootdisk uitgevoerd.Ik heb partitie C of dergelijks verwijderd en ik heb hem in een lege partitie geisntalleeert.En voor de rest alles gevolgt wat er op wind xp pro cd stond.Maar nu heb ik een probleem.Als ik naar DEZE COMPUTER ga staat alleen dat ik Schijf C van 120 GB heb.Maar in het echt heb ik 2 hardeschijven ieder van 120 in eenNu wil ik die ook bij hebben dat ik bestanden al kan opslaan dus gebruiken.Ik heb geen flauw idee wat partities zijn en al.
Wie kan mij helpen...

ps
- ik heb opdrachrprompt :| :| ?!?!?
Ik neem aan dat je met in een een raid 0 bedoeld (2 schijfen als 1 benaderen met snelheidswinst)
Als dat zo is dan staat de andere nu waarschijnlijk ergens in je schijfbeheer van windows (of deze moet op de raid controller nog worden ingesteld of hij draait nu raid 1 (2 schijven als 1 voor dataintegriteit)

Als je trouwens heel weinig verstand hebt van computers (en dit ook nog dirrect toegeeft) kun je een aantal botte reacties verwachten omdat hier mensen komen die wel verstand van computers hebben (of iig doen als of)

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry tegen mensen die deze topic niets vinden.Ik wist nergens anders deze topic te plaatsen.

MadGoblin en waypoint
Ik zie :
Afbeeldingslocatie: http://img210.exs.cx/img210/9992/computerbeheer8fv.jpg
en waar staat HD partioneren ?
------------------------------------------------------
Fdisk doet het niet...krijg het volgende

Fdisk word niet herkend als een interne of externe opdracht,programma of batch bestand.
---------------------------------------------------------
Ik ben nu patition Magic gedownload start m zo even op en probeer nog wat.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:31

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:34:
...Maar in het echt heb ik 2 hardeschijven ieder van 120 in een.
Bedoel je twee harde schijven met ieder één partitie zodat je eigenlijk 2 stations zou moeten zien?
Lijkt me handig als je dat even verduidelijkt.

[ Voor 26% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-02-2005 18:28 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik mijn pc overnieuw ging instaleren waren er 2 HDdie ieder 120 GB waren

dus zo:
Station C 120 GB
Station D 120 GB

Nu heb ik alleen station C van 120 GB

Verwijderd

kijk eerst of je BIOS je HD's goed herkent voordat je verder in windows gaat kijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.arcoide.com/media/newsitems/www.theinquirer.net/author_review/arco-dd3-bios-before.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 18:34 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:08
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:29:
Voordat ik mijn pc overnieuw ging instaleren waren er 2 HDdie ieder 120 GB waren

dus zo:
Station C 120 GB
Station D 120 GB

Nu heb ik alleen station C van 120 GB
Mogelijk heb je een harddisk van 250 GB die was opgedeeld in 2 partities. Door de Windows XP (non-SP) bug ondersteund Windows niet meer dan 128GB en vind hij dus maar 1 partitie.

Of is dat te ver gezocht ? :/

Anyway, heb je echt 2 fysieke harddisks in je pc hangen?

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:10

vegterb

[ZzZ]Vighter

Als die in je BIOS word gezien;
In je computerbeheer staat mogelijk lager nog een harde schijf, deze staat dan niet geactiveerd!
Ricardo87 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:34:
[...]

Mogelijk heb je een harddisk van 250 GB die was opgedeeld in 2 partities. Door de Windows XP (non-SP) bug ondersteund Windows niet meer dan 128GB en vind hij dus maar 1 partitie.

Of is dat te ver gezocht ? :/

Anyway, heb je echt 2 fysieke harddisks in je pc hangen?
Ik denk dat duidelijk is dat hij 2 fysieke HD's heeft, als je goed kijkt naar zijn Computerbeheer!
Anders had je wel gezien dat het een partitie was geweest!

------------

Doe anders even rechtermuisknop op 'deze computer' --> Eigenschappen --> Hardware --> Apparaatbeheer --> Schijfstations..
Laat ons even weten wat daar staat! Dank!

[ Voor 82% gewijzigd door vegterb op 23-02-2005 18:41 ]

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Wat bedoel je precies met de zin "Maar in het echt heb ik 2 hardeschijven ieder van 120 in een." in je startpost? Heb je fysiek twee HD's van 120 GB of had je er één van 250 GB die was opgedeeld in twee partities van 120 GB? In het laatste geval heb je bij de windowsinstallatie dus één van die twee partities verwijderd, en niet opnieuw aangemaakt... De oplossing is dan om die partitie weer aan te maken (met fdisk bijvoobeeld) en dan formatteren.
Het is een gokje, ik weet niet zeker of schijfbeheer van Windows ongepartioneerde idd niet weergeeft.

offtopic:
@Ricardo87: nét te laat...

[ Voor 7% gewijzigd door .daan op 23-02-2005 18:41 ]

public void ik()

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Begin eens met jezelf verdiepen in de materie. De OM FAQ / Beleid is een goed startpunt :)

Zie o.a.:
Een paar basiscursussen
Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?

Verder is het ook aanbevelenswaardig als je de [faq]registratievoorwaarden[/] nogmaals doorneemt en dan met name het forumgedrag gedeelte, want ik heb namelijk het idee dat je dat tijdens je registratie helemaal niet hebt gedaan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 23-02-2005 18:49 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.