Toon posts:

[VBA combobox] dubbele weergave op plaats van bladwijzer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een popupscherm gemaakt in Word 2002 met daarin een combobox-je die als invulveld dient om 'heer' of 'mevrouw' kan kiezen, ten behoeve van de Aanhef in een brief. Eerst had ik onderstaande code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Private Sub UserForm_Initialize()

With Me.cboAanhef

.AddItem "heer"
        .AddItem "mevrouw"

End With

End Sub

Met daaraan toegevoegd:
code:
1
2
3
4
5
6
Private Sub enz.
...

ActiveDocument.Bookmarks("bmAanhef").Range.Text = _
Me.cboAanhef.Text & " " & Me.cboAanhef.Text & ","
...

.... maar dan krijg ik: 'heer heer', dus dubbel weergegeven op de plaats van de bladwijzer.
Nu had ik het idee om de code te wijzigen naar:
code:
1
2
Me.cboAanhef.Text

... en dat werkte; er werd maar één keer: 'heer' op de plaats van de bladwijzer gezet, dus joepie.

Nu ben ik met een ander soortgelijk sjabloon bezig en wil ik precies dezelfde combobox toevoegen, maar krijg nu met de eerste code: DRIEdubbel 'heer' en met de tweede code DUBBEL 'heer heer'... . Dus het werkt wel, maar ergens haalt hij de invulling extra vandaan, waardoor deze dubbel zichtbaar wordt in het document.

Ik heb op dit moment twee sjablonen, met allebei de laatste code:
code:
1
2
Me.cboAanhef.Text

....maar bij de één doet hij het wel goed (zoals bedoeld; 1x 'heer') en bij de ander 2x ('heer heer').

Kan iemand dit verklaren? De Combobox is ook het enige veld wat dubbel wordt neergezet; de andere invulvelden worden gewoon enkel weergegeven.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 16:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost... ik heb een regel die er teveel stond over het hoofd gezien. Kan dicht.