Toon posts:

[JS/JAVA]communicatie vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een website die gaat communiceren met een PLC. Nu wil ik met javascript gegevens ophalen en in een array zetten en met java die array omzetten naar een mooie lijn grafiek. Nu kan ik niet echt vinden of ik een array zo van javascript naar java kan sturen, sterker nog ik kan zowieso vrij weinig vinden over communicatie tussen javascript en java.

Weet hier iemand hoe dat in elkaar steekt (werk met IE en niet met netscape) ?

Verwijderd

Voor zover ik weet is er compleet geen koppeling tussen javascript en java applets... Je kan hoogstens een applet parametriseren met js, maar verder zou ik het niet weten.

Verwijderd

als je een functie in java hebt kan je die toch aanroepen in js dacht ik?
gewoon iets als:
code:
1
document.getElementById('idvanjeapplet').appletFunction(params);

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik voel niets om 300 parameters los te gaan sturen, ik ga nu dus maar op zoek of ik die gegevens makkelijk op kan halen via mn applet (met javascript kan dat wel dus daarom wou ik het zo doen)

@mophor: Je zal het vast goed bedoelen, maar volgens mij heb je mn vraag niet goed begrepen...

Verwijderd

wil je die array vanuit js sturen of vanuit java ophalen? want da's nogal een verschil

sturen doe je dus door een java functie aan te roepen in js en daar die array in te stoppen, andersom kan je vanuit java ook een js functie callen

zie ook
http://java.sun.com/products/plugin/1.2/docs/jsobject.html en
http://www.buttontool.com/50help/jscript.htm

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 17:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik je goed begrijp stuur je dan ipv param een array mee?
Ik zal er morgen vroeg weer aandachtig naar kijken.

iig al vast bedankt!

Verwijderd

ja of voor mij part een joined array (string), heb zelf nooit met java gewerkt, maar het lijkt me niet zo'n heel groot probleem

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het nog steeds niet goed voor elkaar, ik heb een voorbeeldje van internet gescoort waar men een parameter mee stuurd, maar als ik dat in mn eigen code na bouw dan werkt het niet. Ik kom er echt niet meer uit...

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met parameters sturen naar de applet en het verwerken van de parameters in de applet?

Ik ben er al vanaf 8:30 vanochtend mee aan de gang en nog niets opgeschoten...
Pagina: 1