[java] html naar pdf transformeren.

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Wie weet een tool waarmee je html naar pdf kunt transformeren (als dit uberhaubt mogelijk is ivm opmaak). Ik ben zelf al een tijdje aan het bladeren maar ik heb tot zover nog niets kunnen vinden. Het is de bedoeling dat het een serverside component gaat worden, waarmee daar de transformatie plaats kan vinden. Het liefst ook een java component zodat het eenvoudig te integreren is met het onze server.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[google=html2pdf]?
[google=html2pdf java component]?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Fop wordt door o.a Docbook gebruikt PDF te maken, ook frameworks als Cocoon maken hier gebruik van.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• Alarmnummer
FendtVario schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:27:
Fop wordt door o.a Docbook gebruikt PDF te maken, ook frameworks als Cocoon maken hier gebruik van.
Het probleem is dat je bij FOP wel een document moet hebben dat in een speciaal XML formaat opgemaakt is.

[ Voor 4% gewijzigd door Alarmnummer op 23-02-2005 16:39 ]

• FendtVario
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Het is volgens mij een van de weinige gratis en goede tools om PDF te maken. Is het mogelijk om van het uitvoer document eerst XML te maken en vervolgens via een filter (volgens mij gebruik je Tomcat dus dan is dat mogelijk) en XSLT HTML of PDF te generen?

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Verwijderd

Al 's naar HTMLDoc gekeken?
't Is tegenwoordig niet meer gratis, en 't is ook geen java component. Maar 't is nog heel betaalbaar, drait onder Windows, Linux, OS X en Solaris, en heeft een command line optie om de PDF te genereren.

• Alarmnummer
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:01:
Al 's naar HTMLDoc gekeken?
't Is tegenwoordig niet meer gratis, en 't is ook geen java component. Maar 't is nog heel betaalbaar, drait onder Windows, Linux, OS X en Solaris, en heeft een command line optie om de PDF te genereren.
Die heb ik al bekeken.. liet van de css niets heel.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 21:16

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

iText kan het wel.

Een beetje... :/

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Alarmnummer schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:31:
[...]

Het probleem is dat je bij FOP wel een document moet hebben dat in een speciaal XML formaat opgemaakt is.
en die zijn er wel:

http://html2fo.sourceforge.net/

en xhtml2fo hier:
http://www.antennahouse.com/XSLsample/XSLsample.htm

Als je HTML een beetje aanvaardbaar is zou dat al wat moeten opleveren... xalan-j + FOP dus

• Alarmnummer
ITekst kan zelf geen HTML omzetten. En IMill (kweet de naam niet precies meer), die bakte er ook niet veel van.. (IMill maakt gebruik van IText).

Het probleem zit hem vooral in die css zaken. Stel dat ik een valid html document heb, dan is het nog steeds een bijna onmogelijke zaak om dit naar pdf bv om te zetten aangezien je met alle css en andere opmaak problematiek zit. Je moet namelijk ieder stuk opmaak weten te vertalen naar gelijksoortige pdf instructies.

• Alarmnummer
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:05:
[...]
en die zijn er wel:

http://html2fo.sourceforge.net/

en xhtml2fo hier:
http://www.antennahouse.com/XSLsample/XSLsample.htm

Als je HTML een beetje aanvaardbaar is zou dat al wat moeten opleveren... xalan-j + FOP dus
Ik denk dat dit product met css ook helemaal de soep in loopt. We hebben al een tijdjelijke oplossing gevonden (screenshot), maar in de toekomst gaan we zeker verder kijken.

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Aan client zijde is dat niet zo'n probleem omdat je dan van printerdrivers gebruik kunt maken en dus het HTML document uitprinten. Vervolgens zet die printerdriver de gegevens om naar PDF. Zo werkt bijvoorbeeld de printerdriver die bij Acrobat Writer wordt geinstalleerd onder windows.

Nu neem ik aan dat jij html aan de serverzijde wil omzetten naar een pdf bestand. Misschien kun je eens kijken naar zo'n printerdriver en zien of je hem ook programmatisch kunt aansturen. Als je dat combineert met een webbrowser component dat HTML kan uitprinten, dan heb je misschien de oplossing.

Ik weet dat het een longshot is en tot vrij ingewikkelde en platform specifieke implementaties zou kunnen leiden. Het is dan ook maar een suggestie. Succes :)

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
bigbeng schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:27:
Aan client zijde is dat niet zo'n probleem omdat je dan van printerdrivers gebruik kunt maken en dus het HTML document uitprinten. Vervolgens zet die printerdriver de gegevens om naar PDF. Zo werkt bijvoorbeeld de printerdriver die bij Acrobat Writer wordt geinstalleerd onder windows.

Nu neem ik aan dat jij html aan de serverzijde wil omzetten naar een pdf bestand. Misschien kun je eens kijken naar zo'n printerdriver en zien of je hem ook programmatisch kunt aansturen. Als je dat combineert met een webbrowser component dat HTML kan uitprinten, dan heb je misschien de oplossing.

Ik weet dat het een longshot is en tot vrij ingewikkelde en platform specifieke implementaties zou kunnen leiden. Het is dan ook maar een suggestie. Succes :)
Heb jij wel eens een webpagina geprint? En kwam die net zo uit de printer als dat ie er op het scherm uit zag?

We willen een bestand server-side genereren dat er exact zo uit ziet als wanneer je de html pagina in je browser opent. Met als bedoeling om een webpagina af te drukken (als soort folder).

Is het niet mogelijk om bijv de Internet Explorer html/css renderer aan te sturen en de output daarvan te capturen in een bitmap?

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

PD4ML is wel de juiste tool voor deze job, I believe..

Maar je zou het misschien ook op een andere manier kunnen oplossen; door gebruik te maken van bijvoorbeeld een NekoHTML parser; waardoor je je html kan parsen naar een xml formaat die je vervolgens weer kan omzetten naar pdf door middel van de gekende libraries (iText bvb). Je kan deze xml eventueel dan nog ook aanvullen met een css.

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
zneek schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:03:
[...]

Heb jij wel eens een webpagina geprint? En kwam die net zo uit de printer als dat ie er op het scherm uit zag?

...

Is het niet mogelijk om bijv de Internet Explorer html/css renderer aan te sturen en de output daarvan te capturen in een bitmap?
Ik heb wel een aantal maal met de Acrobat printerdrivers een HTML pagina naar PDF geprint ja en dat kwam er nog best goed uit ook. Zo sla ik bijvoorbeeld mijn order-confirms van webwinkels op. En dat ziet er redelijk "as is" uit. Ik geloof dat achtergrondplaatjes niet worden opgeslagen maar de rest wel, met CSS en de hele rimram. Kijk, IE moet natuurlijk de canvasgrootte (oftewel je A4-tje) bij elkaar gokken en zelf bladzijdeovergangen regelen enzo (kun je geloof ik met CSS wel aangeven, maar pin me er niet op vast).

Mocht het jullie lukken (ik ga er vanaf nu van uit dat Zneek en Alarmnummer aan hetzelfde project werken ;) ) om het IE object direct aan te sturen en de output te capturen naar een file, dan hoor ik het graag, daar weet ik ook nog wel leuke toepassingen voor. Helaas heb ik geen tijd om het te gaan uitzoeken, maar meegenieten van andermans zweet doe ik graag ;)

Ik zal vanavond als ik tijd heb wel ff een screenprint en een PDF print aanmaken, dan kunnen jullie je oordeel vellen.
Pagina: 1