Ik heb een trial van DFX audio enhancer 7.2 gebruikt in combinatie met Winamp en dit zorgt ervoor dat de geluidskwaliteit van alle MP3's realtime enorm verbeterd wordt. Geweldig, maar als Home Theater gebruik ik Meedio Essentials 1.15.27.0 en die werkt niet samen met deze plugin. Nu heb ik verschillende plugin- en codec-sites met google en GOT gevonden, maar de plugins richten zich specifiek op de 'bekende' mediaplayers en de codecs zijn veelal specifiek bedoeld voor geluid bij films. Mijn vraag: weet iemand of er ter verbetering van de audio-kwaliteit een codec, plugin o.i.d. bestaat dat het geluid van willekeurig welke wave-uitvoer realtime verbetert OF een plugin die specifiek i.c.m. Meedio te gebruiken is? Voor zover ik weet heeft Meedio geen DirectX ondersteuning, al weet ik daar niet zoveel van. Ik gebruik overigens een C-Media geluidskaart, afgesteld op alleen stereo-geluid onder Windows XP Pro NL.
Je kunt ook ipv de meedio player een externe player zoals zoomplayer gebruiken (via de plugin playmee). Misschien dat je daar meer filters in kunt zetten.
Als je hier meer vragen over hebt, feel free, ik heb vrij veel ervaring ermee
Als je hier meer vragen over hebt, feel free, ik heb vrij veel ervaring ermee
Ah, dat ga ik maar eens proberen. Is het alleen niet zo dat wanneer je een externe player gebruikt, je deze ook in beeld ziet bij het afspelen? Of gebruik je alleen de codecs van die externe speler? Ik wil namelijk niet dat de interface van Meedio door andere dingen 'onderbroken' wordt.
Video via Playmee met VLC afspelen is me inderdaad gelukt, alleen ben ik meer geïnteresseerd in het afspelen van MP3 met gebruikmaking van de plugins van Winamp bijvoorbeeld. Naar aanleiding van het forum van Meedio weet ik wel dat ze bezig zijn met het inbouwen van compatibiliteit met Winamp, maar welke vorm dat uiteindelijk gaat krijgen weet ik niet. Ik vind dat het geluid van Meedio echt niet zo goed is, vandaar dat ik zo zit te springen om verbetering. Nog meer suggesties?