PHP onder CGI mode, geen openbasedir

Pagina: 1
Acties:

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoi,

we hebben hier PHP onder CGI mode lopen, maar we zitten met 1 probleem.

onder normale omstandigheden (PHP draaien zoals het hoort) hebben we een openbasedir met verschillende directorie's daarin (/tmp oa).

met PHP onder CGI geeft hij met phpinfo(); aan: Open basedir: no value | no value

Hoe komt dit?

We kunnen het wel oplossen dmv een apart bestand naast .htaccess te zetten maar we willen het liever wat netter oplossen.

Hoe zorgen we ervoor dat PHP onder CGI ook de juiste openbasedir heeft?

bedankt!

[edit]
in onze php.ini staat niets, haalt hij (PHP onder CGI) het hier vandaan?

waar hij het onder normale omstandigeheden vandaanhaalt zal iets in de trend van vhost.conf zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Mir op 23-02-2005 15:56 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Meeste distro's hebben PHP als module en PHP als CGI op andere locaties staan. Kijk in je phpinfo() welke php.ini je moet hebben.

• sjokki
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Configuratie van PHP in de Apache configuratie (httpd.conf, vhost.conf, htaccess, enz) is alleen mogelijk met mod_php. Als je PHP via CGI draait moet je alles in php.ini doen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Het enige wat je kunt doen is een andere PHPRC variabele naar een ander php.ini bestand laten wijzen. Met suEXEC gaat dit je niet lukken en mag je suEXEC patchen, aangezien de PHPRC variabele niet doorgegeven wordt (suEXEC maakt je environment schoon en laat alleen selectief een aantal variabelen door).
Ik ga er vanuit dat je PHP-CGI onder suEXEC draait omdat dat de enige logische toepassing is van PHP-CGI.
Overigens raad ik je aan om naar FastCGI te kijken, dit ding draait je PHP in persistent mode onder de gewenste user en voert dat ding scripts op, scheelt enorm veel overhead bij elk PHP script.

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bedankt voor jullie antwoorden, daar heb ik wel wat aan!

We draaien idd suEXEC er ook nog bij. FastCGi was ook nog iets waar we naar gingen kijken, maar eerst de problemen oplossen, dan de extra's ;)

tnx!