Eerder opgehaalde website terughalen

Pagina: 1
Acties:

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Voor TROS radar probeer ik een website zoals hij gisteren was terug te halen. De vermoede oplichter heeft hem echter aangepast en het daarmee onmogelijk gemaakt nu een printje te maken van de site zoals hij was.

Is er een manier om die site weer terug te krijgen zoals hij gister was? Misschien in mijn computer een kopietje opgeslagen? Oid?

Als dit lukt kunnen jullie met veel trots de aflevering van Radar bekijken waarin deze meneer besproken wordt... :)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 08:58

Zoefff

❤ 

Als je het betreffende adres geeft, kan iemand misschien kijken of ie 'm nog in z'n cache heeft staan. Misschien kan je ook eens kijken of hij toevallig nog in de Google cache staat :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Je kan proberen via de Waybackmachine of via google cache.

Via history is volgens mij erg lastig.

[edit] spuit 10 +1

[ Voor 11% gewijzigd door LuCarD op 23-02-2005 15:32 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• W1LL3M
  • Laatst online: 00:39

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Aangezien je geen OS en browser noemt ga ik maar uit van WinXP met IE. Je zou eens in je temporary internet files kunnen kijken, maar dat werkt niet meer als je de site daarna weer bezocht hebt, oude wordt overschreven. Google heeft wel een mooie cache functie, maar dan moet je het geluk hebben dat google deze site gecached heeft (en op het juiste moment). Maar ik kan niet ruiken welke site, welk os en welke browser dus kan niet meer bedenken.

ps: photoshop kan ook een optie zijn :P

[ Voor 5% gewijzigd door W1LL3M op 23-02-2005 15:34 ]

• cornelixnootje1
Ik heb radar beloofd nog geen bekendheid aan deze zaak te geven om het onderzoek niet te verstoren. Bovendien lijkt de kans mij klein dat iemand hier die site al bezocht heeft.

Zou ie nog in mijn cache kunnen staan? En hoe kom ik daar bij? (Firefox)

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

De cache van Google?

Ook spuit 11. :{

[ Voor 34% gewijzigd door Tatsu op 23-02-2005 15:34 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• cornelixnootje1
wat betekent spuit 11?

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Firefox zet ze bij mij in C:\Documents and Settings\W1LL3M\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\abcd1234.default\Cache
maar deze bestanden hebben allemaal niet meer de originele naam, zoals IE dat vaak wel doet.

edit: heb wat van die bestanden bekeken en het zijn gewoon html, jpg en gifs, maar je ziet dus alleen tekst vaak zonder opmaak en plaatjes in de html's omdat de link niet klopt doordat de bestanden anders heten.

[ Voor 35% gewijzigd door W1LL3M op 23-02-2005 15:42 ]

Verwijderd

heel misschien www.archive.org

hmm dat is dus de waybackmachine :P

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 15:41 ]

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 15:29
Uhum....google cache nu al geprobeerd?

stp - PSN ID: stp_4

• cornelixnootje1
Hoe open ik die files? Firefox wil ze niet openen namelijk.. (slepen naar firefox)

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

cache van mozilla is in allerlij kleine bestandjes opgeslagen.
waar precies staat geconfigureerd kun je vinden via about:config in te typen in je adresbalk

/edit:
dan ben ik spuit 12 :p

[ Voor 10% gewijzigd door elTigro op 23-02-2005 15:44 . Reden: te laat ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

cornelixnootje1 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:43:
Hoe open ik die files? Firefox wil ze niet openen namelijk.. (slepen naar firefox)
had ze eerst met notepad geopend, zag html tags en heb 'm toen gekopieerd naar mijn d:\ en hernoemd naar html. andere file was een jpg, in notepad zie je dan alleen maar troep.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Je kan het volgende proberen.

File > Work Offline aanklikken
CRTL-H ( open history ) en dan naar de site toe gaan.

Misschien is het handig eerst een backup van de cache te maken? Gaat het om tekst of om plaatjes die je van de site moet hebben?

Als het om tekst gaat zou je een tekst search kunnen doen in je cache dir.

[offtopic]
Spuit 11 - persoon die te laat , en dus een nutteloze opmerking maakt ...

[ Voor 13% gewijzigd door LuCarD op 23-02-2005 15:48 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• cornelixnootje1
alvast bedankt, ik ga hier zo mee aan de slag, moet nu weg maar houd jullie op de hoogte.

• VernL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-02-2025
Ik zou toch ook nog even dit proberen, http://www.waybackmachine.org/
Dan is de kans groot dat je de complete site met plaatjes en alles kan terug halen, aangezien je het erover had dat er in de cache gewoon html stond.
De complete site, van welk moment je maar wil, ziet er gewoon professioneler uit, zeker met zo`n bekend programma als RADAR.

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

waybackmachine.org is dezelfde als archive.org. Beide geven dezelfde resultaten als ik op sites zoek.
Pagina: 1