[Exchange] mail wel verstuurd, maar niet ontvangen

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-02 22:07

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Topicstarter
Ik heb een SBS exchange 2000 server. Deze haalt e-mail op via een pop3 connector. Nu kan ik via webmail bij de server die de e-mail tijdelijk bewaard voor ons, totdat we de e-mails ophalen. Dit gebeurd dan ook om de 15 minuten.

Nu het rare, als ik een e-mail verstuur elders (compleet andere lokatie), dan word deze netjes verstuurd. Vervolgens kan ik op die tussentijdse e-mail server via webmail inloggen en bekijken of de e-mail inderdaad verstuurd is. Dit gaat dan ook gewoon nog goed. Maar na een tijdje (zeg max. 15 minuten) is de e-mail wel uit de tussentijdse server weggehaald, maar zie ik hem niet binnenkomen op de exchange middels de pop3 connector ? Waar is mijn e-mailtje gebleven ??? 8)7

FiXxXeR

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
even een 'illegaal' schopje 8)

FiXxXeR

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:14
Ook een illegaal schopje is niet gewenst, er word hier niet geschopt, illegaal of niet, m

Maar ontopic;

Post je logboeken eens

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 19:18

Kabouterplop01

chown -R me base:all

MX records?

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-12-2025

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Toevallig McAfee Enterprise 8.0i onlangs op de server geinstalleerd? Zet anders daar de (standaard) portblocker zo dat die niet meer port 25 blokkeerd. :)

Het kan ook nog zijn dat er een corrupt mailtje in de Incoming folder van de POP3 connector vastzit, kijk maar eens in deze folder Program Files\Microsoft Backoffice\Connectivity\POP3 Connector\Incoming... (oid).

[ Voor 44% gewijzigd door PsychoG op 23-02-2005 19:54 ]

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
ten eerste, sorry voor het illegale schopje, zou het niet weer doen O-)

MX Records, zou wel eens wat kunnen zijn, pluis dat in ieder geval nog even na . . .

McAfee heb ik er niet op staan. En corrupte mailtje(s) heb ik nagekeken in de desbetreffende dir. maar stond niks in, dus zou het wel goed zijn, niet ?

P.S. wat wel raar is, de mail verdwijnt nu in een 'zwart gat', waar blijft de e-mail dan, want hij word wel leeg getrokken . . . ?

[ Voor 18% gewijzigd door FiXxXeR39 op 23-02-2005 23:42 ]

FiXxXeR

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Heb nog even nagedacht, maar MX-records hebben alleen toch te maken met SMTP mail binnenhalen? Ik haal deze mail op middels een pop3-connector? Deze heeft dan toch niks te doen met MX-records ? Correct me, if I'm wrong !!!

FiXxXeR

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Kan op lokatie trouwens ook gewoon e-mails versturen en deze komen netjes aan bij andere mensen :?

FiXxXeR

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:47
zet eens smtp transport logging aan op je machine

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• lier
  • Laatst online: 00:22

lier

MikroTik nerd

FiXxXeR39 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:26:
Ik heb een SBS exchange 2000 server. Deze haalt e-mail op via een pop3 connector. Nu kan ik via webmail bij de server die de e-mail tijdelijk bewaard voor ons, totdat we de e-mails ophalen. Dit gebeurd dan ook om de 15 minuten.

Nu het rare, als ik een e-mail verstuur elders (compleet andere lokatie), dan word deze netjes verstuurd. Vervolgens kan ik op die tussentijdse e-mail server via webmail inloggen en bekijken of de e-mail inderdaad verstuurd is. Dit gaat dan ook gewoon nog goed. Maar na een tijdje (zeg max. 15 minuten) is de e-mail wel uit de tussentijdse server weggehaald, maar zie ik hem niet binnenkomen op de exchange middels de pop3 connector ? Waar is mijn e-mailtje gebleven ??? 8)7
Hoe verstuur je je mail (SMTP of smarthost) ?
DNS resolving ?

"e-mail verstuur elders" => Waar heb je het over ?
Hoe maak je gebruik van je server (in dit geval) om mail te versturen ?

"die tussentijdse e-mail server" => Welke server ???

Kan je een totaal overzicht maken van je opzet ?

PS.: POP connector "boeit niet" als je problemen hebt met versturen...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:47
lier schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 08:54:
[...]

Hoe verstuur je je mail (SMTP of smarthost) ?
DNS resolving ?

"e-mail verstuur elders" => Waar heb je het over ?
Hoe maak je gebruik van je server (in dit geval) om mail te versturen ?

"die tussentijdse e-mail server" => Welke server ???

Kan je een totaal overzicht maken van je opzet ?

PS.: POP connector "boeit niet" als je problemen hebt met versturen...
volgens mij heeft hij problemen met ontvangen.

Ik zal het proberen te vertalen

hij heeft een email adres pietje@bedrijf.nl

als je mailt naar *@bedrijf.nl komt het eerst in een pop box bij z'n provider terecht.
Z'n exchange haalt DMV het POP protocol die postbus leeg.

Stel pietje heeft ook een prive email adres, pietje@home.nl

mailtje van pietje@bedrijf.nl naar pietje@home.nl gaan goed

mailtje van pietje@home.nl naar pietje@bedrijf.nl gaat dus niet goed

Het mailtje komt wel aan in die pop-box bij z'n provider, maar nadat exchange die pop box heeft leeg getrokken is het mailtje pleite.

Correct me i'f i'm wrong :)
<!--

SMTP logging ga ik wat instellen.

De mail wordt via SMTP verstuurd en dit gaat ook goed, niet via smarthost.

"email verstuur elders" bedoel ik mee, dat ik op de zaak een e-mailtje richting de server stuur stuur die dit pop3 collecteerd.

"die tussentijdse e-mail server" is de server waar de e-mail tijdelijk wordt bewaard, mocht de exchange server eruit liggen (de exchange server trekt die server leeg middels pop3)

pop connector boeit wel, omdat ik namelijk geen problemen heb met versturen (dit gaat perfect), maar met ontvangen (het collecteren) van e-mail middels die pop connector . . . -->

[ Voor 25% gewijzigd door Koffie op 24-02-2005 10:54 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tijd voor een nieuwe sig..

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter

"email verstuur elders" bedoel ik mee, dat ik op de zaak een e-mailtje richting de server stuur stuur die dit pop3 collecteerd.

"die tussentijdse e-mail server" is de server waar de e-mail tijdelijk wordt bewaard, mocht de exchange server eruit liggen (de exchange server trekt die server leeg middels pop3)

pop connector boeit wel, omdat ik namelijk geen problemen heb met versturen (dit gaat perfect), maar met ontvangen (het collecteren) van e-mail middels die pop connector . . .

FiXxXeR

• lier
  • Laatst online: 00:22

lier

MikroTik nerd

Grolsch schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 09:20:
[...]

pop connector boeit wel, omdat ik namelijk geen problemen heb met versturen (dit gaat perfect), maar met ontvangen (het collecteren) van e-mail middels die pop connector . . .
Sorry, had het verhaal niet helemaal goed begrepen (en verward met een ander topic...)

Is er een user die alle mail krijgt die niet bezorgd kan worden ?
Wat wil je met die SMTP logging bereiken ?
Welke pop connecter gebruik je ?
Heb je de mail adressen juist aangemaakt (in AD) ?

[ Voor 19% gewijzigd door lier op 24-02-2005 09:57 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zo, alles is weer zoals het was in dit topic (thanks to Crisp :* ) ik had een verkeerde post getrashed en bij de verkeerde user erbij ge-edit. Excuses daarvoor.

Om het topic schoon te houden, heb ik de posts die specifiek hierover gingen er ook uit gehaald.

[ Voor 78% gewijzigd door Koffie op 24-02-2005 10:55 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Zie de 2e reactie van Grolsch, dat probleem heb ik dus . . . (sorry voor een iets wat late reactie) :O

Alle users krijgen geen mail binnen van de pop connector.
SMTP logging bereik ik inderdaad niks mee, was vanochtend nog niet helemaal wakker O-)

De pop connector die ik gebruik is de standaard pop connector van SBS 2000.

Volgens mij zijn de mail adress juist aangemaakt in AD, vertel anders wat er eventueel fout zou kunnen staan ?

[ Voor 63% gewijzigd door FiXxXeR39 op 24-02-2005 16:42 ]

FiXxXeR

Verwijderd

http://support.microsoft.com/?id=885685

Troubleshooting stappen voor de pop3 connector.

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Bij de event logging zie ik dat er een connectie gemaakt word met de pop server, aangemeld en mail wordt opgehaald met een message-id, dus dit houd in dat de server de mail naar de exchange haalt, maar waarom zie ik de mail dan niet bij de gebruiker ??

FiXxXeR

Verwijderd

Heb je de goede domeinnamen ingevoerd in je recipient policy? Zoniet krijg je geen mail binnen. (Niet alleen je interne domeinnaam bv. pietjepuk.local maar ook je externe bv. pietjepuk.nl)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 23:07 ]

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 19:18

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Met welke poort verstuurt jouw POP (externe server)?
Vandaar MX record....

Verwijderd

FiXxXeR39 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 21:04:
Bij de event logging zie ik dat er een connectie gemaakt word met de pop server, aangemeld en mail wordt opgehaald met een message-id, dus dit houd in dat de server de mail naar de exchange haalt, maar waarom zie ik de mail dan niet bij de gebruiker ??
uit hetzelfde artikel:
The POP3 Connector may download e-mail messages from the remote POP3 server, but those e-mail messages may not be delivered to the user. In this scenario, no files remain in the Incoming Mail folder or the Failed Mail folder. To troubleshoot this issue, follow these steps:
(en dan stap 1 t/m8 volgen)

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Nou mensen, ik ben eruit. Het lag idd aan de recipient policy. Deze is aangepast en het werkt weer als vanouds. Iedereen bedankt

FiXxXeR

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem. Ik was de policy tegengekomen maar ik ging er vanuit ("Assumption is the mother of all fuck-ups") dat die policy alleen over het verzenden (SMTP) ging en niet over het ontvangen van de mail. Dus voor het bestaan van dit topic maar ik een offer aan de god genaamd GoT.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Right.. En je had niet gezien dat dit topic al ruim een jaar lang in de kelders van GoT lag..

Ik begrijp dat het topic je heeft geholpen: Das mooi.. Maar dan had je het topic niet met een dergelijk, nutteloze reply omhoog hoeven te schoppen..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.