Toon posts:

Netwerkprinter vraagje ( 2x)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een newerkprinter geinstalleerd heb op een windows2003 server,
en voeg hem erna op een windows 2000 computer toe.

hoe zit het dan met de instellingen, als ik de instellingen verander op de windows2000 computer worden die dan doorgevoerd op de server of adersom???
kan het hier helaas niet proberen want er wordt druk mee geprint

ik had nog een vraagje want hier staat een kyocera fs-9600
en wanneer bijvoorbeeld la 1 op is, gaat die automatisch over naar lade 2 toe printen, valt dit toevallig nog ergens uit te zetten.. ( en het mooiste is dus dat dit alleen op de server hoeft te gebeuren vandaar die bovenste vraag )

Naar mij weten is dit topic nog niet vaker langs geweest, maar ik weet ook niet op welke trefwoorden ik anders zou moeten zoeken, dus vandaar dat ik een nieuw topic open.

Alsvast, Dank U voordiegene die de antwoorden heeft :)

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:51
Het is vrij simpel : Open de printer eigenschappen van de printer ( duh! ) en dan kies je het tabblad "advanced" en vervolgens "printer defaults", daar kan je alles instellen en deze worden dan door gekopieerd naar windows 2000 en XP clients enkel. De windows 9x/ME clients zal je manueel moeten afgaan. wat ik meestal ook doe is het tabblad general en daar de printing defaults hetzelfde te zetten als op het andere tabblad.

In verband met het doorprinten van de eerste vrije lade als het papier op is kan je eigenlijk niet omzeilen zolang er niemand van kyocera is langs geweest, dit zit meestal in het toestel zelf geprogrameerd. Wat je wel eens kan proberen is in de eigenschappen van de printer al de lade zelf aan te duiden in plaats van "Automaticly Select", dan zal hij misschien ( hangt van de driver af ) dit niet meer doen. Anders is het een copier instelling zelf en heb je nog een waterkansje dat je dit kan oplossen op de web interface van het toestel.

Hoop dat dit voldoende uitleg is...

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dus dat die de instellingen van de server overneemt is alleen wanneer je hem toevoegt,
dus als je alle printers al toegevoegt hebt, en later op de server iets verandert, dan nemen ook de windows 2000/XP computers dit niet over, en andersom dus ook niet.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 16:02

grimson

domeingrommer

ik had nog een vraagje want hier staat een kyocera fs-9600
en wanneer bijvoorbeeld la 1 op is, gaat die automatisch over naar lade 2 toe printen, valt dit toevallig nog ergens uit te zetten.. ( en het mooiste is dus dat dit alleen op de server hoeft te gebeuren vandaar die bovenste vraag )
Wij hebben een FN3800 en dat was mogelijk mét de KX drivers (alleen aanpassing op de server) én even een belletje naar Kyocera om te vragen welke instellingen aangepast moeten worden.

hierrr drivers
http://www.kyoceramita-eu...ivers_e.asp?table=Drivers

[ Voor 10% gewijzigd door grimson op 23-02-2005 16:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
grimson schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:48:
[...]

Wij hebben een FN3800 en dat was mogelijk mét de KX drivers (alleen aanpassing op de server) én even een belletje naar Kyocera om te vragen welke instellingen aangepast moeten worden.

hierrr drivers
http://www.kyoceramita-eu...ivers_e.asp?table=Drivers
Ik zag op hun site trouwens zelf al de oplossing:
http://www.kyoceramita-eu...htmlFaqview.asp?idPage=19

Maar die KX drivers, die heb je natuurlijk niet als windows server 2003 standaard die printer installeert.

en zou ik die KX drivers installeren moet je dan ook weer op elke client die printer opnieuw instellen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik al gevonden wat die kx drivers precies zijn:
http://usa.kyoceramita.co...er_details.jsp?msid=11029

Dus ik denk dat ik de oplossing al weet
die kx drivers instaleren op de server, en dan die printer control language veranderen naar pcl5e

Maar dan is er nog 1vraag over, als ik die driver dan op de server verander, is het dan de bedoeling dat je op elke client apart die printer weer toevoegt enz.?
Pagina: 1