Toon posts:

Nieuw plastic 'rekje' voor koeler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goede(n)middag,

Rondom de processor op een Intel P4 socket 478 bord zit een plastic rekje. Normaal gesproken klem je aan dit rekje je koeler vast zodat de koeler goed op de processor zit en de processor goed in zijn socket gedrukt wordt.

Bij mij is van dit rekje een van de pootjes afgebroken waardoor dit mechanisme niet meer werkt. Ik heb nu een koeler met tiewraps door de gaten waar normaal dit rekje ingeklikt zit vastgetrokken. Op zich werkt dit prima, maar de enige koeler die zich hiervoor leende qua vorm is bijzonder rumoerig.

Ik heb in verschillende topics hier mensen horen praten over dit probleem, en de oplossing die de mensen aandragen is 'ga naar de pc boer op de hoek en vraag om zo'n rekje'. Ik heb echter al stad en land afgebeld en gemaild maar kan niets vinden. Dus mijn vraag is of iemand concreet weet waar zo'n ding te krijgen is? Of heeft iemand misschien een kapot socket 478 bord liggen waar ik dit rekje vanaf mag halen? Het is namelijk een onderdeeltje van niks, dus om hiervoor nou een prima werkend bord te vervangen gaat me wat ver...

Bedankt alvast!

Verwijderd

Je hebt ons nog niet gebeld, voor zover ik weet. We hebben soms wel 1 of 2 van die dingen liggen. Ik zou zeggen: probeer het eens bij lokale computerboeren. Van Norrod weet ik bijvoorbeeld dat ze ze hebben, funprice heeft ze, etc...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je ook al met de mobofabrikant en/of met Intel gemaild/gebeld? :) Anders ben je echt wel gewezen op Vraag&Aanbod, Marktplaats, Speurders, Ebay, etc..etc..

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je ook al contact opgenomen met de fabrikant van je moederbord? Lijkt me dat ze dit zo kunnen opsturen.

En anders zou je nog kunnen kijken naar een koeler die niet zo'n rekje nodig heeft. Ik weet niet hoe dat systeem precies werkt bij socket 478, maar bij socket 754 (athlon64) moet je dat rekje bij bijv. Zalman koelers weglaten.

Ik heb zelfs nog wel zo'n rekje over voor socket754, maar die zal wel niet passen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Palomar op 23-02-2005 15:19 ]

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Volgens mij heet zo'n ding een "retention bracket".

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Dat 'rekje' heet Retention Mechanism en kun je o.a. hier bij Intel zelf bestellen. Volgens mij is dit ook wel vaker voorbij gekomen hier.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties, ben hier onwijs mee geholpen en ga er direct eentje bestellen!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 07:47

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Bestellen??? stuur me maar ff een mailtje. Heb er wel een paar liggen :P