Toon posts:

[UTP en Wireless] Internet delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit eigenlijk met een brandend vraagje heb al het een en andere kunnen vinden het GoT forum hierover.
Ik heb momenteel een UTP netwerk liggen en de bedoeling is dat een gedeelte daarvan wireless wordt.

Een schematisch overzicht van de UTP situatie:

code:
1
2
3
                                                      /-------PC1
internet---modem---firewallserver (ipcop)---switch---|--------PC2
                    tevens DHCP server                \-------PC3

de bedoeling is dat vanuit de switch dus een utp naar wireless bridge komt zodat de laptops die in het gebouw staan wireless internet krijgen en meteen dus een dhcp ip adres en dat de verbinding beveiligd is tegen mensen die er stiekem ook op willen :) .

Ik weet alleen nu niet zeker of dit wel gaat werken op deze manier of dat ik iets over het hoofd zie of vergeet. Kan iemand mij op het juiste pad wijzen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 15:55 . Reden: verduidelijking ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Werkt gewoon als je maar echt een bridged AP neemt en niet zo'n eentje die zelf ook een DHCP-server heeft enzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het dan precies met de beveiliging van het wireless signaal?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
WPA icm een MAC-address-access-list is veilig genoeg tot nu toe. En over die termen valt genoeg te vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik het goed begrijp.. gewoon een bridged ap kopen die op de utp switch aansluiten en dan kan ik op het ap mijn beveiligins instellingen goed zetten?