Toon posts:

[2000>98] Bestanden gaan "kapot" bij kopieren over netwerk*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vaag probleem, geen idee waar ik moet beginnen. Na bijna een jaar gewoon goed te werken, komen bestanden "kapot" aan als ik ze kopieer of verplaats van een win2k computer naar een win 98 comp via een switch. Ik heb het geprobeerd via verkenner en pc-anywhere.

Het lijkt zo te zijn met alle bestanden, zip rar exe avi enz. Als ik bv een avi bestand open met GSpot is alles in orde, als ik hem dan naar mijn win98 machine haal geeft gspot fouten als not an avi file, header missing of large chunk missing. (volgens mij bij meermalen kopieren van dezelfde file gaan er verschillende dingen mis) Beide machines herstarten heeft geen effect.

Iemand een idee hoe dit kan en hoe het is op te lossen?

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 12:04

JohnD

Bernd

wat heb je zelf al geprobeerd?

heb je al een andere switch geprobeerd?
heb je de kabels al eens vervangen?
netwerkkaart(en) misschien defect?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
Nog niets van dat alles, ik had er nog niet bij stilgestaan dat het ook hardwarematig zou kunnen zijn. Ik krijg bij het kopieren nl geen foutmeldingen, bestandsnaam, extentie en file size zijn ok. Ik heb nu een laptop (winxp) op dezelfde switch gezet, zal even kijken of dat gewoon werkt.

• bierdop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-04 14:27
Grote kans dat het hardware matig is idd. Vooral de ide-kabels zou ik checken op beschaderingen en breuken. Daarnaast zou je voor de zekerheid nog eventjes je hardeschijven kunnen checken d.mz. scandisk.

Verwijderd

Topicstarter
Hm....
win2k => win 98 was het probleem
win2k => winxp gaat goed
winxp => win98 gaat goed
win98 => win2k gaat goed

nu weer win2k => win98 aan het proberen...
(ik snap dat de OS er niet toe doet, maar das om uit te leggen om welke comp het gaat)

damn, nu gaat het wel goed :-S
Ik heb er echt al dagen last van, misschien dat het 1 of 2 keer eerder goed ging, dus het kan toeval zijn. nog maar eens wat bestanden proberen...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je misschien de netwerkkaarten al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd?

Wat heb je allemaal al geprobeerd? Hier op GoT vinden we het erg belangrijk dat je zelf wat onderzoek doet alvorens je hier een topic opnent. Lees hierover Windows Operating Systems - Policy even door :)

Ik zet nog even [2000>98] in de titel. omdat het er op lijkt dat dit problemen geeft.... Is dit een FAT32 partitie? En hoe groot zijn de bestanden?

[ Voor 19% gewijzigd door sanfranjake op 23-02-2005 16:07 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Soms gaat het goed, meestal gaat het fout. Ik gebruik nu een combinatie van vaak proberen en quickpar om herstel bestanden te maken.

Ik ga van t weekend alle hardware even langs, was eigenlijk van plan om alleen te her-installen, was er vanuit gegaan dat het software matig zou zijn, vandaar dat ik nog niets geprobeerd had. Van sommige mappen en bestanden op de ontvangende schijf zijn de namen heel lang met alleen maar ongebruikelijke tekens, en onverwijderbaar, dus er is meer mis, bad sectors?

160GB schijf, scandisk vanaf opstartdisk duurt 18 uur, windows scandisk wil het niet doen vanwege te weinig geheugen, (512 MB SDRAM) (normaal??)

Inderdaad, van FAT32 naar FAT32, zou dat of NTFS wat uit kunnen maken dan?

Anyway dank voor alle hardware hints, ik zal ze nalopen, en verder eindelijk upgraden naar winxp, heb ik al veeeeeeeeeel te lang voor me uitgeschoven

TNX!! _/-\o_
Pagina: 1