Toon posts:

[PC] Games crashen, computer herstart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem dat maar niet weg wil gaan... Als ik games speel lopen ze aan de lopende band van en crasht m`n computer. Vaak gaat hij gewoon terug naar het bureaublad, maar ook vaak herstart de computer. De volgende foutmelding krijg ik bij een BSOD: Page fault in none paged area.
Wat ik al heb geprobeerd:
- Geheugen gecheckt met Memtest, geen fouten.
- Videokaartdrivers vervangen door omega versie, geen verschil.
- Zelfde gedaan voor geluidskaart drivers.
- Complete herinstallatie van Win XP (had andere reden, maar na herinstallatie was dit probleem er nog steeds).
- Verifier.exe gedraaid om te checken voor corrupte drivers e.d. Hij heeft wel wat drivers weggehaald maar daarna liep de computer als stroop en herstarte zelfs compleet willekeurig ook in windows.
Het probleem heb ik al een tijdje, ondertussen geswitched van videokaart, mocht niet baten jammer genoeg.

Specs:
A7N8X-X Mobo.
512 mb DDR 400 mhz geheugen.
Voorheern een Radeon 9100, nu een GeF FX5200 128 mb.
Aureon Fun PCI 6 kanaals sound kaart.

Iedere hulp is welkom

• dotnetpower
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-07 13:06
Hij heeft wel wat drivers weggehaald maar daarna liep de computer als stroop en herstarte zelfs compleet willekeurig ook in windows.
Heb je de verifier wel weer uitgeschakeld, want als je die laat aanstaan dan loopt ie indd super langzaam :P.

Verwijderd

Ik zie dat je een FX5200 in het systeem heb zitten.. en dat je de nieuwe omega drivers heb geinstalleerd ? :|

Of heb je wel gewoon de orginele nvidia drivers geinstalleerd?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 15:18 ]

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

Ik heb ook een a7n8x-x met 512mb ddr 400 twinmos, en als ik die in de bios op 200mhz zet dan chrast mijn pc ook na een tijdje
mijn oplossing is helaas om mijn ram onder te klokken dan draait het goed

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op?
Dan ben je in ieder geval al iets verder als je dit uitschakeld :)

Verwijderd

Topicstarter
- Verifier daarna wel weer uitgeschakeld ja..
- Ik draai nu de originele nvidia drivers, maakt niet uit of ik de omega drivers gebruik.
- Geheugen draait bij mij ook op 166 mhz, kheb nl een 2800+. 400 mhz heb ik met een vooruitziende blik gekocht.
- Automatisch opnieuw opstarten staat natuurlijk uit, anders was ik ook niet aan die BSOD foutmelding gekomen.

• Crash
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:55:
[...]
- Automatisch opnieuw opstarten staat natuurlijk uit, anders was ik ook niet aan die BSOD foutmelding gekomen.
Zo vanzelfsprekend is dat niet als je zegt dat je computer spontante restarts maakt ;)
Een BSOD heb ik ook wel eens gezien op bakken waar die optie wel aanstaat, maar goed :P

Heb je overigens al eens geprobeert je PC te installeren/gebruiken zonder de geluidskaart?
Voltage van het geheugen in je bios ietsje naar boven zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Jah, dat was mijn volgende id ook, ik wilde het geluid van mijn moederbord gaan gebruiken om te kijken of het aan m`n geluidskaart ligt. Alleen, hier staat nog een comp met hetzelfde mobo en geluidskaart die nooit problemen geeft... En mag ik vragen hoezo het voltage omhoog moet, wat dat zou doen en hoeveel?

Kreeg net weer een BSOD btw, in windows zelf nog wel.. Weer een page fault in nonpaged area met stopcode 0x00000050.

• Crash
In je bios kan je het voltage van je geheugen iets hoger zetten. Meestal met stapjes van 0,1V. Het kan zijn dat je geheugen iets meer spanning prettiger vind om te functioneren en het dus stabieler draait. Het aanpassen van deze setting is overigens niet geheel risicoloos en dus niet aan te raden als je niet weet wat je doet :)

[search=page fault in non paged area]
en
[google=page fault in non paged area]
Dit is veel leesvoer, maar bevat mogelijk nog wel nuttige tips zoals deze bijvoorbeeld :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu m`n geluid via mijn mobo, maar het lukt niet helemaal... Ik krijg alleen geluid uit de middelste uitgang (van de 3). Heeft iemand ervaring met de onboard sound van een A7N8X mobo?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:16

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ff googlen op die stopcode 0x00000050 zegt dat het misschien spyware is: http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;894278
Even kijken of je dat kunt uitsluiten? Andere hits wijzen op geheugenproblemen, maar dat heb je al uitgesloten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
Kheb al door een heel aantal van die stopcodes heengelezen, maar nog geen enkele gevonden die betrekking hebben op mijn situatie. Deze is jammer genoeg eveneens niet de oplossing, geen van de genoemde bestanden bevinden zich op mijn computer.

Verwijderd

Topicstarter
Dit zuigt.. Ik heb nu wel minder last van BSOD`s nu ik het onboard sound gebruik, maar daar krijg ik alleen de surround speakers van aan de praat (middelste uigang van de 3). Weet iemand hoe het werkt?

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:57
Heb precies zelfde probleem gehad ( Onder campzone... :( ) en kwam er na lange tijd achter dat de oplossing was ander geheugen.. probleem compleet weg :) )

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, bij mij geen problemen met memtest, maar ik krijg bij sommige spellen wel een read error van mss he geheugen ofzo..
Ik ga het even met ander geheugen proberen.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 16:02

we_are_borg

You will Comply

Ik heb dit probleem ook gehad na veel lees werk kwam het erop neer dat ik mijn bios (video en moederbord) moest updaten en daarbij ook de laaste nieuwe drivers (video en moederbord) diende te gebruiken. Na dit alles gedaan te hebben heb ik nooit meer tijdens een spel een crash gehad.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
Video drivers en mobo bios/drivers zijn up to date.

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:35:
Video drivers en mobo bios/drivers zijn up to date.
Was je videokaart bios ook up2date.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik hierboven al vermeldt heb was het probleem er ook met de vorige videokaart. Het lijkt me daarom sterk dat het aan de videokaart ligt, aangezien mijn oude videokaart succesvol draait in een ander systeem.

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 19:01:
zoals ik hierboven al vermeldt heb was het probleem er ook met de vorige videokaart. Het lijkt me daarom sterk dat het aan de videokaart ligt, aangezien mijn oude videokaart succesvol draait in een ander systeem.
Ik weet maar het zit hem in de combinatie van spullen, het is schijnbaar een wissel werking geweest bij mij. Ik had eerst me bios geupdate van me moederbord maar toch bleeft het probleem, nadat ik alles had geupdate drivers en bios van alle apparaten deed alles het pas correct. Als ik nu me systeem opnieuw doet en ik gebruik de drivers die erbij geleverd zijn dan heb ik het zelfde probleem weer terug, gebruik ik gewoon de laaste nieuwe drivers dan werk alles 100%, maar toen ik de nieuwe drivers gebruikte maar niet de laaste nieuwe bios versies toen had ik hetzelfde probleem.
Moet wel erbij zeggen dat ik eerst een nVidia kaart had die het niet goed deed maar dat kwam door meerdere oorzaken, later heb ik een ATI kaart genomen en die had het zelfde probleem. Ik heb echt een paar dagen lopen zoeken wat het kon zijn en nadat ik alles had geupdate werkte het 100%.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, het lag aan mijn geheugen. Het probleem is nu opgelost!

• Crash
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 11:58:
Bedankt allemaal, het lag aan mijn geheugen. Het probleem is nu opgelost!
Wat was het nu exact? Verkeerde instellingen van je geheugen, of toch een slecht reepje? :)

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Up het voltage eens van je videokaart in je bios, helpt soms ook.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Verwijderd

Topicstarter
geheugen was brak, omgewisseld met een ander reepje
Pagina: 1