Toon posts:

Winproxy met email

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende topics doorgelezen maar ik kom er dus nog niet uit.

Ik heb hier dus winproxy geïnstalleerd en ik wil dus via mijn client pc met outlook express mijn chello e-mail gebruiken maar dit lukt dus niet. Ik krijg dan de melding dat hij de host niet kan vinden.

Op de pc waar winproxy draait zitten 2 netwerkkaarten.
Eentje voor de internetverbinding met chello en de andere voor verbinding met het interne netwerk.

Op de client zijn de instellingen voor pop3 en smtp allebei: mail.chello.nl
poorten zijn:
uit: 25
in: 110.

Kloppen deze instellingen ?

Welke instellingen moet ik nu in Winproxy aangeven, en waar moet ik dit aangeven?
Moet ik ook nog poorten open zetten ?

Alvast bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 14:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er dus inmiddels achter
dat in het winproxy programma je de instellingen van chello moet instellingen bij de mailinstellingen en op de client bij pop3 en smtp je het ip adres van de netwerkkaart van de proxyserver moet zetten.

Maar op een of andere manier werkt het nog steeds niet, zie ik iets over het hoofd?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je 2e post stelt het correct. (geeft eens schermprints, dan is het voor ons te controleren)

Klassieke fout: antivirus / anti worm protectie die poort 25 van je blockt voor niet standaard email applicaties.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Deze fout geeft winproxy aan als ik instellingen in winproxy wil veranderen
192.168.1.24 is het ip van de netwerkkaart van de proxyserver

Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/roynaldinho/fout.bmp

ik gebruik deze instellingen

http://www.freewebs.com/roynaldinho/proxy.jpg

url even kopiëren in je browser

(ik zit dus op mijn stage, en de vorige stagiair heeft dus winproxy ingesteld en geen documentatie achtergelaten. Voor mij is het dus lastig te vinden wat hij allemaal heeft ingesteld.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 11:42 ]

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 11:09
Laatste plaatje broken link

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je draaid winproxy en iets anders dat proxyied? (Toch niet internet connection sharing?, nee die zit op een ander ip )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

foutmelding door google halen:

http://www.pobox.co.uk/su...=News&file=article&sid=27
Unable to Bind DNS Proxy

* The DNS Port (53) is in use by another application. If you are running Windows NT make sure that Microsoft DNS Server is not running. If you want to use a different DNS server then disable DNS in WinProxy.
[google=winproxy bind unable dns]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus bij de netwerkkaart met ip 192.168.1.24 de DNS van Chello ingesteld omdat deze kaart de verbinding met Chello en dus internet heeft.
Moet ik hier de DNS dan uitschakelen?

In Winproxy zelf kan je ook de DNS instellen maar de DNS adressen die daar zijn ingesteld komen niet overeen met dns adressen van chello.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:54:
Ik heb dus bij de netwerkkaart met ip 192.168.1.24 de DNS van Chello ingesteld omdat deze kaart de verbinding met Chello en dus internet heeft.
Moet ik hier de DNS dan uitschakelen?

In Winproxy zelf kan je ook de DNS instellen maar de DNS adressen die daar zijn ingesteld komen niet overeen met dns adressen van chello.
Nee, meer file -> run -> services.msc

en daar een service met "DNS" erin uitschakelen.(DNS server? DNS client wellicht?) of die in winproxy uitschakelen ? (ik ken winproxy niet goed)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu DNS in winproxy uitgezet, de foutmelding is weg alleen outlook werkt nog steeds niet.

Ik krijg als ik op zenden/ontvangen klik de melding: de server pop3 heeft al 60 seconden niet gereageerd Wilt u nog 60 seconden op een reactie wachten.

Het verzenden van mail lukt nu wel via outlook alleen het ontvangen dus niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 16:19 ]

Pagina: 1