Ik wil graag 35 XP machines voorzien van dezelfde ghost image.
Nu doe ik dit normaal handmatig via de ghost-client, maar aangezien dit nu vaker moet gebeuren ivm het vaker terug plaatsen van deze images wil ik het nu via een floppy doen.
Na wat searchen/onderzoek, moet dit dus via net use en een netwerk floppy.
Ik heb dus een netwerk floppy gemaakt (barts netwerk disk/nu2.nu), werkt prima. Maar nadat ik een net use commando geef, kan ik de dir contents niet inzien. Acces denied.
Ik heb op de server een test map gemaakt met "everyone" rechten. Ik kan deze map dus ook aan een drive letter koppelen. Maar wanneer ik "dir" in geef krijg ik acces denied.
Ik denk dat dit dus te maken heeft met het verkeerd verifieren van de gebruiker in de ad op de dc.
Hij geeft ook aan :
Heeft iemand een idee hoe ik dit nou werkend krijg?
Wellicht kunnen jullie me dan ook zeggen hoe ik vervolgens met behulp van net use de ghost image terug plaaats? Ghost exe op de bootflop plaatsen? en dan handmatig starten en dan de mapped drive benaderen? Kan dit geheel (mapping,network boot en het starten van restore van de ghost image naar C: niet via een batch bestand?)
Ik heb overigens gateway,dns en dergelijke correct ingesteld
edit: Ik kan wel op de share van de laptop komen, het moet dus echt aan de ad/dc liggen. Zijn hier andere instellingen voor nodig? Iemand een idee?
Nu doe ik dit normaal handmatig via de ghost-client, maar aangezien dit nu vaker moet gebeuren ivm het vaker terug plaatsen van deze images wil ik het nu via een floppy doen.
Na wat searchen/onderzoek, moet dit dus via net use en een netwerk floppy.
Ik heb dus een netwerk floppy gemaakt (barts netwerk disk/nu2.nu), werkt prima. Maar nadat ik een net use commando geef, kan ik de dir contents niet inzien. Acces denied.
Ik heb op de server een test map gemaakt met "everyone" rechten. Ik kan deze map dus ook aan een drive letter koppelen. Maar wanneer ik "dir" in geef krijg ik acces denied.
Ik denk dat dit dus te maken heeft met het verkeerd verifieren van de gebruiker in de ad op de dc.
Hij geeft ook aan :
code:
1
2
3
| MSNET: Network logon as "ADMINISTRATOR" Please enter password for the domain : ****** you were logged on, but have not been validated by a server. |
Heeft iemand een idee hoe ik dit nou werkend krijg?
Wellicht kunnen jullie me dan ook zeggen hoe ik vervolgens met behulp van net use de ghost image terug plaaats? Ghost exe op de bootflop plaatsen? en dan handmatig starten en dan de mapped drive benaderen? Kan dit geheel (mapping,network boot en het starten van restore van de ghost image naar C: niet via een batch bestand?)
Ik heb overigens gateway,dns en dergelijke correct ingesteld
Dat zal ik even met behulp van mijn laptop proberen, maar ik moet dit alsnog werkend kunnen krijgen aangezien de images op de server komen te staan. Bovendien is het niet een éénmalige handeling, maar een handeling die vaker voor gaat komen.andreict schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:00:
aan die code te zien ligt het toch aan de aanmelding.
kan je niet een pc alvast maken zonder in te loggen domein maar met daar een share op met de image van ghost en dan een disk maken waarmee je wel die pc kan benaderen.
edit: Ik kan wel op de share van de laptop komen, het moet dus echt aan de ad/dc liggen. Zijn hier andere instellingen voor nodig? Iemand een idee?
[ Voor 29% gewijzigd door Workaholic op 23-02-2005 14:07 ]