[CPU]CPU wordt 88°C!!! I think... [/HITTE]

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• YmX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08-2022
Goedemiddag mede tweakers...

Vooraf: Toen ik vorige week Unreal Tournament 2004 weer eens ging spelen begon Asusprobe te piepen omdat mijn CPU te heet zou zijn.. MBM gaf ook aan dat de CPU 70/71 °C was. de CPU draaide met 40% van zijn capaciteit. Dus ik snel naar de plaatselijke mycom boer om wat koelpasta te halen in de veronderstelling dat die niet goed meer zou zijn omdat het de standaart pasta van Intel was.. "Cooler MasterPTK-002" (weet dat het niet het beste is..., maar een andere was er niet!). Dus ik heb het zoals het hoord aangebracht en starte de PC weer op, dit keer was de CPU idle 41/42 °C en (40%) stressed 57/58 °C. Niets aan het handje dus.

1 week later...

Kom zojuist uit mijn bed gerolt :Z :O , loop ik de computer kamer binnen en hoor ik om de seconde een piepje van AsusProbe ... afijn Asusprobe is nou niet bepaald het betrouwbaarste... Maar ik zet mijn beeldscherm aan en ik zie dat MBM een CPU meting van 88/89 °C aangeeft 8)7!!!

Ik zet meteen mijn systeem uit door normaal af te sluiten, start overnieuw op na 5 seconden gew8 te hebben log in.... en zie dat de temperatuur weer 43 °C is :?! Hoe kan dit komen? Ik heb BTW niet met mijn vingers gevoeld of de heatsink super warm was... :X

Is het gewoon een software fout?

Heb graag jullie meningen... _/-\o_ alvast bedankt!

System specs:
PC Specs: Presscot P4 3,2 Ghz
Asus P4P800-E-Deluxe
Corsair Twinx 512MB x2 DualChannel
Asus GeForce 6800GT 128 MB
1x 120GB WD 8MB 7200Rpm
1x 60GB WD 5400Rpm

BTW: Niets is oC'ed... ook niet geweest...

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-08 15:34
Ik denk dat je temp-sensor brak is.
Heb je al gevoeld aan de heatsink of die warm is? want dat weet je meteen of het echt te warm wordt, ofdat het een brakke sensor is
heb hier overheen gelezen.
niet goed gelezen :X |:(

Je weet zeker dat je heatsink goed is bevestigt? Niet teveel koelpasta gebruikt? Dan wordt de CPU ook warmer, meer is zeker niet beter!

[ Voor 41% gewijzigd door ErikCornelissen op 23-02-2005 13:23 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb BTW niet met mijn vingers gevoeld of de heatsink super warm was... :X
Doe dat dan.

Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Hoe warm mag mijn CPU worden?" voor meer tips, informatie, oplossingen en suggesties. Er staat ook waar je terecht kunt met temperatuurproblemen. Mocht je alsnog een topic te starten, omdat je onverhoopt vast zit, ondanks de overvloed aan de informatie in de FAQ, verzin wel een fatsoenlijke topictitel ;)

Dit topic is gesloten.