Toon posts:

Joypad in plaats van muis voor Windows ivm RSI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een jaar last van twee muisarmen. De alternatieve besturingsmiddelen die ik uitgeprobeerd heb, zijn: een trackball, een penmuis en spraakherkenning. Laatst las ik een boek over rsi, waaruit bleek dat het besturen van een joypad ergodynamisch gezien ideaal is.

Nou is mijn vraag: is het mogelijk om de cursor(in Windows) te besturen met de analoge stick van een joypad?

Bestaat daar soms software voor?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik zou hier eens een kijkje nemen: http://www.vp-soft.com/software/joymouse.php

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 22:34
ik zelf gebruik Joysitck 2 mouse. moet je ff op google op zoek naar Joy2Mouse3.exe kom je het wel tegen.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:23
Onthoud wel 1 ding, het is veeeel minder precies dan een pc teken tablet..

|>

Verwijderd

Topicstarter
Op deze website wordt niet duidelijk aangegeven, wat de eisen zijn die aan de joypad gesteld worden.

Is het bv mogelijk om een usb-verlengstuk voor mijn xbox of gamecube controller te kopen en die te gebruiken voor joymouse?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het gaat het programma erom dat windows em echt als een joystick ziet. Voor de rest handelt het denk ik alleen maar API's af, dus mij lijkt dit geen bezwaar.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Los van je apparatuur moet natuurlijk ook je werkplek optimaal zijn ingericht en je werkwijze gepast zijn. Dat je herhaaldelijk last krijgt van RSI is een aardige indicatie dat het beter moet (anders blijf je invoerapparaten kopen). ;)
Pagina: 1