Hoi,
Jullie lezen het goed, ik ben bezig met het maken van een scriptje om op afroep een CD-ROM te mounten zonder het voor de gebruikers ingewikkelde mount commando te gebruiken.
Ik heb daarvoor het begin al klaar alleen ik loop vast op een bepaald punt.
Het probleem is dus dat BASH geen GOTO kent. Hier moet ik dus eigenlij een vervanger voor hebben maar heb tot nu toe nog niets kunnen vinden.
Het principe moet dus wel hetzelfde blijven. Middels de search kwam ik op dit draadje terecht maar echt veel werd ik er niet uit wijs.
tnx
Jullie lezen het goed, ik ben bezig met het maken van een scriptje om op afroep een CD-ROM te mounten zonder het voor de gebruikers ingewikkelde mount commando te gebruiken.
Ik heb daarvoor het begin al klaar alleen ik loop vast op een bepaald punt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| #! /bin/bash echo Plaats de gewenste CD-ROM en druk op een willekeurige toets. echo Druk op Q om af te breken. eject read User_Response if [ User_Response == "q" ] ; then goto einde else goto koppelen koppelen: echo Koppelen exit fi Einde: eject -t echo The End exit fi |
Het probleem is dus dat BASH geen GOTO kent. Hier moet ik dus eigenlij een vervanger voor hebben maar heb tot nu toe nog niets kunnen vinden.
Het principe moet dus wel hetzelfde blijven. Middels de search kwam ik op dit draadje terecht maar echt veel werd ik er niet uit wijs.
tnx
[ Voor 4% gewijzigd door LollieStick op 23-02-2005 12:56 ]