Mensen ... het is wel wat met mij vandaag
...
Ik ben een ouwe machine aan het installeren als file & printserver
Het gaat hier om een Siemens / Nixdorf Scenic 5H / PCI
Pentium 1 90 Mhz no MMX en zo'n los insteek kaartje met 256kb cache
32 MB [ 4x8mb ] ( ik denk edoram )
een pci videokaart van cirrus logic ( weet niet zo welk model )
een Maxtor diamondmax 10.2Gb HDD op Primary Master
een Plextor brandertje op Secondary master ( die hangt er al1 los in voor installatie van os ... gaat er later uit )
Ik ben dus aan het proberen deze bak van een Win98 Floppy te booten omdat deze niet van CD wil starten ( te oud
)
Maar na de post blijft ie hangen en knippert alleen de _ cursor ...
maar zo gauw ik de HDD ontkoppen en het opnieuw probeer werkt het wel....
toch is de HDD keurig ingesteld in het bios, hij is volledig geformatteerd, en werkt perfect ( getest in andere pc )
maar toch wil deze niet meewerken
nou vergeet ik er bijna bij te vermelden dat hij wel boot als ik een ISOLINUX bootdisk gebruik ... met of zonder HDD eraan ....
en nee ... het ligt waarschijnlijk niet aan mijn floppy omdat deze wel perfect werkt in 2 andere machine's
Ik ben een ouwe machine aan het installeren als file & printserver
Het gaat hier om een Siemens / Nixdorf Scenic 5H / PCI
Pentium 1 90 Mhz no MMX en zo'n los insteek kaartje met 256kb cache
32 MB [ 4x8mb ] ( ik denk edoram )
een pci videokaart van cirrus logic ( weet niet zo welk model )
een Maxtor diamondmax 10.2Gb HDD op Primary Master
een Plextor brandertje op Secondary master ( die hangt er al1 los in voor installatie van os ... gaat er later uit )
Ik ben dus aan het proberen deze bak van een Win98 Floppy te booten omdat deze niet van CD wil starten ( te oud
Maar na de post blijft ie hangen en knippert alleen de _ cursor ...
maar zo gauw ik de HDD ontkoppen en het opnieuw probeer werkt het wel....
toch is de HDD keurig ingesteld in het bios, hij is volledig geformatteerd, en werkt perfect ( getest in andere pc )
maar toch wil deze niet meewerken
nou vergeet ik er bijna bij te vermelden dat hij wel boot als ik een ISOLINUX bootdisk gebruik ... met of zonder HDD eraan ....
en nee ... het ligt waarschijnlijk niet aan mijn floppy omdat deze wel perfect werkt in 2 andere machine's
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 12:51 ]