Toon posts:

[AS/400] Bestand automatisch verplaatsen naar Domino-server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een koppeling te bewerkstelligen tussen een systeem op een AS/400-machine en een systeem op een Domino-server. We zijn nu zover dat er op de AS/400 dagelijks een dumpbestand klaarstaat. Dat bestand moet verplaatst worden zodat het ingelezen kan worden door de Domino-server, want die kan niet lezen op de AS/400. Het bestand moet daarom naar die Domino-server verplaatst worden of naar een willekeurige Windows NT-machine. Dit kan handmatig door een folder te mappen en elke ochtend iemand met drag en drop het bestand te laten verplaatsen. Ik wil dit natuurlijk geautomatiseerd hebben, een geschedulede procedure op die AS/400 die elke ochtend een bestand verplaatst.

De systeembeheerders hier vertellen me dat dat niet geautomatiseerd kan zonder 5000 euro aan programmeerkosten te maken. Ik heb programmeerervaring maar alleen in Windows en Apache-omgevingen en weet niets van de AS/400. In de mij bekende systemen heb ik het in een uurtje voor mekaar. Het komt mij bijzonder vreemd voor dat het verplaatsen van een bestand zoveel moeite oplevert. Hebben de admins gelijk of missen ze kennis of wil om dit in orde te maken?

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 21:39
Met mijn bescheiden kennis vd AS/400 zou ik denken dat het 10 minuten werk is. Bv.:

CPYTOIMPF FROMFILE(map/bestand)
TOSTMF('/gedeeldemapopserver/bestand')
MBROPT(*REPLACE)
RCDDLM(*CRLF) STRDLM(*NONE)

En dit kan je dan in de jobscheduler zetten zodat ie het bv. elke dag doet om 08:00.

[ Voor 6% gewijzigd door kavorka op 23-02-2005 12:47 ]