Toon posts:

Hoe kan ik op 1 PC afwijken van de grouppolicies.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn domein krijgen alle gebruikers een standaard menu opgelegd, op welke Pc ze ook inloggen. Dit menu is afhankelijk van de groep waarin ze zitten. Ik heb echter 1 PC in het bedrijf staan waar mensen met hun eigen account moeten inloggen maar waar een ander menu moet opkomne. Dit omdat hier Cd brandsoftware op geinstalleerd is die zij moeten kunnen starten.
Hoe kan ik regelen dat ze dus op deze ene PC een ander menu krijgen als op de rest van de PC's in het domein?

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:01

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Sorry hoor, maar als je nu eerst eens gaat leren hoe GPO's in een domein werken dan denk ik dat je zelf wel tot een conclusie kan komen. Er zijn honderden microsoft boeken, de Microsoft site staat vol met whitepapers e.d. en met ook maar 1 gerichte module uit het MCSA/MCSE traject weet je het al. En dan hoop ik maar dat je die certificering niet al hebt (zou weer een mooi voorbeeldje zijn voor de overschatting van die certificering).

No offence, maar de reden dat ik het zeg is dan voornamelijk nog omdat je het over een bedrijfssituatie hebt. Welk weldenkend bedrijf legt deze taak/verantwoordelijkheid nu bij een persoon die niet weet hoe e.e.a. in elkaar steekt op dit gebied? GPO's, je kunt er zulke mooie dingen mee maken, maar ook effectief mee slopen.

[ Voor 31% gewijzigd door LiGHtNiNG! op 23-02-2005 12:40 ]

Laat maar.. .

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-04 09:56
In de Local Computer Policy kun je loopback processing bijvoorbeeld aanzetten..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan zorg je dat er op die pc een andere policy wordt toegepast. Dit is toch wel de basis, en waar GPO voor bedoeld is.

Hier op GoT doen we zelf altijd wat onderzoek alvorens een topic te openen. Dat heb je als het goed is net gelezen in Registratievoorwaarden en faq toen je je registreerde.

Wat heb je al geprobeerd?
Wat heb je met Google, de GoT search en f1 gevonden?
Wat lukt er niet, waar loop je tegenaan?

Welke OSen gebruik je? Dan kunnen we die nog even in de topictitel zetten.Dit is in Windows Operating Systems verplicht, zoals in Windows Operating Systems - Policy te lezen is :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 21:55
PC in een aparte OU zetten ? Als je ook de gebruikers-policy afwijkend wil hebben, moet je op die OU loopbackprocessing aanzetten.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.