Hallo,
Ik gebruik de ApplicationBlocks.Updater klassenset van Microsoft om een updatesysteem toe te voegen aan een applicatie. Deze klassen gebruiken BITS (Backround Intelligent Transfer System, iirc) om bestanden te downloaden van de server, en heeft ook nog een aantal beveiligingen mbt. hashes, public/private keys e.d.
Het loopt allemaal als een zonnetje bij de tests. De volledige updates worden gedownload e.d., alles goed - tot in zekere mate.
Het lijkt er nl. erg op dat wanneer de server (het gaat allemaal via HTTP, bwt) een ándere taal is dan de client, er een exception gegooid wordt!
Deze exception treed dus alléén op als de server een andere taal is dan de client. Zodra exact dezelfde server-side directorystructuur e.d. op een server in dezelfde taal worden gezet, werkt het weer fantastisch.
Het is getest met Windows 2000 en XP als clients en Windows 2000 en 2003 als server.
Ik heb geprobeert de client te fixeren op Nederlands (de taal van de client):
en ook op Engels (de taal van de anderstalige server):
Dus: hoe komt het dat ik die foutmelding krijg bij verschillende taalversies van Windows?
Hartelijk dank!
Ik gebruik de ApplicationBlocks.Updater klassenset van Microsoft om een updatesysteem toe te voegen aan een applicatie. Deze klassen gebruiken BITS (Backround Intelligent Transfer System, iirc) om bestanden te downloaden van de server, en heeft ook nog een aantal beveiligingen mbt. hashes, public/private keys e.d.
Het loopt allemaal als een zonnetje bij de tests. De volledige updates worden gedownload e.d., alles goed - tot in zekere mate.
Het lijkt er nl. erg op dat wanneer de server (het gaat allemaal via HTTP, bwt) een ándere taal is dan de client, er een exception gegooid wordt!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| [DownloaderManager.CheckDownloadCompleteOrError] :
Error downloading files from the server for the application 'Isaris',
the following message was in the exception: 'Isaris'.
ERROR: Kan de opgegeven brontaal-ID niet vinden in het kopiebestand.
STACK: at
Microsoft.ApplicationBlocks.ApplicationUpdater.Downloaders.IBackgroundCopyError.GetErrorDescription(UInt32
LanguageId, String& pErrorDescription)
at
Microsoft.ApplicationBlocks.ApplicationUpdater.Downloaders.BITSDownloader.HandleDownloadErrorCancelJob(IBackgroundCopyJob
copyJob, String& errMessage)
at
Microsoft.ApplicationBlocks.ApplicationUpdater.Downloaders.BITSDownloader.Microsoft.ApplicationBlocks.ApplicationUpdater.Interfaces.IDownloader.GetJobStatus(Guid
jobId)
at
Microsoft.ApplicationBlocks.ApplicationUpdater.DownloaderManager.CheckDownloadCompleteOrError() |
Deze exception treed dus alléén op als de server een andere taal is dan de client. Zodra exact dezelfde server-side directorystructuur e.d. op een server in dezelfde taal worden gezet, werkt het weer fantastisch.
Het is getest met Windows 2000 en XP als clients en Windows 2000 en 2003 als server.
Ik heb geprobeert de client te fixeren op Nederlands (de taal van de client):
code:
1
| Application.CurrentCulture = new CultureInfo("nl-NL"); |
en ook op Engels (de taal van de anderstalige server):
code:
1
| Application.CurrentCulture = new CultureInfo("en-US"); |
Dus: hoe komt het dat ik die foutmelding krijg bij verschillende taalversies van Windows?
Hartelijk dank!