Toon posts:

Wat is nou het ideale amd64 moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik denk erover om over een tijdje een socket939 systeem aan te gaan schaffen. Het betreft dan een upgrade voor mijn huidige pc (ASUS A7N8X, Athlon 2000+, 512 mb RAM)

Ik heb al vastgesteld dat ik een Amd 64 3200+ of 3500+ ga kopen (in de middenklasse dus zegmaar) en ik wil nu het beste moederbord onder de +- 150 euro hebben daarvoor.
Het wordt dan (hoop ik)
-Moederbord dat ik nog moet kiezen
-TwinMOS 1024 MB DDR PC 3200 (2x512 mb) Dual Channel
-Amd64 3500+
-XFX Geforce 6600 GT PCI-E (later een tweede)

Ik heb al een aantal mooie uitgezocht (wat mij wel wat lijkt). Van de K8N Diamond ligt de prijs niet helemaal zoals ik het graag zou zien (ongeveer 250 euro)

MSI K8N Diamond :d
MSI K8N Neo2 Platinum
MSI K8N Neo4 Platinum
ASUS A8N-SLI Deluxe
DFI Lanparty nF4 SLI-DR

Ik merk even op dat niet al deze moederborden SLI zijn, maar dat vind ik momenteel nog niet zo belangrijk. Dan koop ik gewoon een dikkere videokaart...
Het liefst zou ik de K8N Diamond hebben, maar die is erg duur, ik denk zelf dat de Neo2 Platinum een leuk alternatief is voor mij, wat vinden jullie hiervan?
Ook las ik vandaag op t.net de aankondiging van de DFI Lanparty nF4 SLI-DR, dit lijkt me ook een leuk bordje.

Graag jullie op / aanmerkingen op deze moederborden (of aanvulling)

Grt,
Lennard

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 12:16 ]

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

Zelf ga ik de MSI K8N SLI Platinum bestellen bij PC-megastore. Daar is ie €162,50, aardig binnen jouw budget dus.
Voordelen zijn SLI, GBit-lan, 10 usb-ports, S-ATA/RAID-ondersteuning, dual channel ... :)
Verder is mijn config eigenlijk hetzelfde als die van jou :D

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

Van de K8N Neo2 Platinum kan ik je zeggen: ik bind het zó eng dat het ding nog NOOIT vastgelopen is, ik ben érg blij met deze plank, en ik heb hem niet bepaald zacht behandeld (vaak uitgebouwd, omdat ik een Zalman CPU koeler had gekocht, vervolgens backplate met een föhn d'r af gehaald. Later wéér uitgebouwd en de NB koeler d'r afgesloopt voor een gemodde ZM-NB47J). Een nadeel: geen PCI-E.

Dan zal ik toch maar een Neo4-SLI proberen te regelen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Smaken verschillen. Het ene mobo is bij de een het God-mobo en precies diezelfde mobo kan voor een ander het ultieme uitwerpsel zijn. Kortom: je schiet zo echt niet op ;) Sla gewoon wat reviews na en neus hier in GoT rond naar ervaringen :) Deze kun je heel makkelijk vinden in de Search:

MSI K8N Diamond
MSI K8N Neo2 Platinum
MSI K8N Neo4 Platinum
ASUS A8N-SLI Deluxe
DFI Lanparty nF4 SLI-DR

Zie verder ook de FAQ van dit subforum: Welk moederbord moet ik nemen? :)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 23-02-2005 12:46 ]

Dit topic is gesloten.