Laptop opgeblazen!!

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

• stefans
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:28
Had voor iemand tweedehands goedkoop een laptop gekocht alleen de voeding zat er niet meer bij. Ik dus naar explorer een originele voeding halen en de laptop werkte opzich heel mooi totdat hun zoontje aan de universele voeding heeft gezeten. De laptop heeft dus een voltage te verduren gehad die 3 volt te hoog was ( van 19v naar 22v)
De laptop wil nu dus niet meer opladen. Is er nog een mogelijkheid dit te repareren??

Heb de laptop al los gehad maar er valt niks aan de componenten te zien

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-02 21:56

boesOne

meuh

Het powerboard is waarschijnlijk kaduuk.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Beetje schreeuwende titel :X ; meestal kun je het vergeten ja. Misschien zijn er wel wat odnerdelen mee zijn dood ingegaan :/ ?

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:32
Wat voor laptop is het? Het zal geen originele voeding geweest zijn, aangezien je daarop nooit het voltage in kunt stellen. Waarschijnlijk heb je een universele gehaald, en dan vervalt je garantie onmiddelijk.

hun zoontje? Heeft iemands anders z'n zoontje jouw laptop kapot gemaakt, dan is het namelijk gewoon een verzekeringskwestie..

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:10

vegterb

[ZzZ]Vighter

Gaat de laptop nog wel aan? Dan ligt het misschien alleen aan de accu als je geluk hebt! Langsbrengen bij een reparatiebedrijf en hun ernaar laten kijken, die kunnen je wel zeggen wat te vervangen!

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Cereal schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 13:12:
Wat voor laptop is het? Het zal geen originele voeding geweest zijn, aangezien je daarop nooit het voltage in kunt stellen. Waarschijnlijk heb je een universele gehaald, en dan vervalt je garantie onmiddelijk.

hun zoontje? Heeft iemands anders z'n zoontje jouw laptop kapot gemaakt, dan is het namelijk gewoon een verzekeringskwestie..
Als je nog eens de topicstart doorleest dan heb je gelijk antwoord op al je vragen.

Ontopic:
Zoals Cereal al aanngeeft heb je waarschijnlijk geen reecht meer op garantie, mocht dat er nog opzitten.
Waarschijnlijk is er intern wat opgeblazen, als je niet veel electronica ennis breng hem dan gewoon ergens voor reparatie (dan vervalt de garantie ook..)
Als je het aandurft kan je hem ook open halen misschien zat er een overspanningsbeveiligin in in de vorm van een varistor, deze sluit kort op het moment dat er een grote (piekspanning) optreedt, het zou kunnen zijn dat die nu kortgesloten staat..

Verwijderd

Bij mij zat er een kortsluiting in de voedingskabel.

Ik heb het accu doosje gepakt, accu's verwijdert een plug in het doosje gemaakt en daar een voeding met de goede spanning op gezet!
Loopt als een zonnetje, kan er alleen niet meer mee wandelen. :+

• stefans
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:28
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 13:31:
Bij mij zat er een kortsluiting in de voedingskabel.

Ik heb het accu doosje gepakt, accu's verwijdert een plug in het doosje gemaakt en daar een voeding met de goede spanning op gezet!
Loopt als een zonnetje, kan er alleen niet meer mee wandelen. :+
Denk dat ik hier nog het meeste aan heb.... de laptopo is een p2 400 (en er zat ook al geen garantie meer op) en had sowieso ook geen garantie meer wezen claimen.

De laptop start dus nog wel op 3 seconden of zo en stopt daarna gelijk weer (dit komt doordat de accu al vanaf het begin dood is verklaard. Ik ga in ieder geval even proberen wat Qmen schreef _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- schreeuwerige titels vol uitroeptekens zijn niet de bedoeling
- Overige Hardware is geen dumpbak. Complete Systemen en Laptops is er niet voor niets :o
- het is de bedoeling dat je een beetje info geeft. Wat voor laptop dan (die dingen hebben merk en type(nr)...

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 23-02-2005 17:23 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.