Hoe backup ik outlook 97?

Pagina: 1
Acties:

• Anheuer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2022
Ik heb nu momenteel Windows NT draaien.

Ik wil upgraden naar Windows 2000.

Hoe kan ik een backup maken van mijn mails uit Outlook 97? Ik wil uiteindelijk gewoon alle mail etc. weer hebben in Windows 2000.

Wie kan mij dan even een handje helpen????

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Heb je gewoon alles lokaal staan of is draait er een exchange.

Voor lokaal staat hier wel hoe het moet ongeveer. :)

http://www.argentuma.com/backup/outlook-backup.html

[ Voor 48% gewijzigd door MADG0BLIN op 23-02-2005 11:58 ]

Verwijderd

Gewoon exporteren naar .pst bestanden en vervolgens weer importeren Moet te doen zijn dacht ik zo:?

• Anheuer
Het draait via exchange, maar het is niet mijn eigen computer.

Wat nu te doen?????

• MADG0BLIN
  • Nu online
Dan kan je gewoon je weer aanmelden met de windows 2000 computer en verwijzen naar de goede postbus. Normaal staat namelijk alles dan gewoon op de server. :)

Als het niet je eigen computer is kan je het dan niet beter de systeembeheerder laten doen als je het zelf niet goed weet?

• Anheuer
Wat bedoelt u eigenlijk met postbus???? Ik begrijp het niet zo goed.

• MADG0BLIN
  • Nu online
Exchange slaat normaal alle mail op op de server. Dit staat dan niet lokaal in een pst.
Als je dan een nieuwe computer krijgt met bijvoorbeeld XP of w2k met daarop outlook dan kan je gewoon in de account instellingen daar een account aanmaken die verwijst naar de exchange server. De meeste mensen moeten een pop3 account aanmaken en jij nu gewoon een exchange account.

Zie ook de foto: Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/52515/thumb.jpg

Dit is trouwens wel outlook 2003. :)

[ Voor 19% gewijzigd door MADG0BLIN op 23-02-2005 12:13 ]

• Anheuer
Ik ben van plan mijn schijf formatteren en daarna Windows 2000 te installeren.

Wat ik dan verder doen om die backup te maken?????

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Anheuer schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:21:
Ik ben van plan mijn schijf formatteren en daarna Windows 2000 te installeren.

Wat ik dan verder doen om die backup te maken?????
Anheuer, lees de reacties nog eens goed door en verdiep je eens in Outlook & Exchange :)

Outlook is een clientapplicatie; Exchange een serverapplicatie. Exchange slaat mails op de server op. Als je gebruik maakt van Exchange hoef je dus geen backup te maken; je mail staat immers op de Exchange server. Gewoon formatteren en je Outlook daarna weer naar de Exchange server toe pointen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Reptile209
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Spider.007 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:27:
[...]

Anheuer, lees de reacties nog eens goed door en verdiep je eens in Outlook & Exchange :)

Outlook is een clientapplicatie; Exchange een serverapplicatie. Exchange slaat mails op de server op. Als je gebruik maakt van Exchange hoef je dus geen backup te maken; je mail staat immers op de Exchange server. Gewoon formatteren en je Outlook daarna weer naar de Exchange server toe pointen :)
That is... als je een client wil upgraden geldt bovenstaande. Voor de (exchange)Server moet je (uiteraard) Exchange backuppen volgens de handleiding/help daarvan.

Zo scherp als een voetbal!

• Anheuer
Thanks man!!!!!!!!!!!!!

Ik probeer het.
Pagina: 1