Toon posts:

[SBS2003] Kan geen licentie toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij draaien hier op een server Windows SBS2003 NL. Nu wil ik 5 users toevoegen. De licentie heb ik en die wil ik toevoegen. Ga ik naar systeembeheer en dan naar licentie. Dan zegt hij dat ik de wizard moet gebuiken in SBS. Die kan ik dus nergens vinden.

Normaal zit er ook een programma "server managment" in, maar die zie ik ook niet.

Bij Microsoft kan ik echt niks vinden over dit probleem. Weten jullie iets?

Dit staat er op de microsoft site:

Q. How do I add licenses for Windows Small Business Server 2003?

A. After you have obtained your CAL add-on packs, you use the Server Management console to enter the product key that ships with the CAL pack.

Maar die server manegement heb ik niet. Ik heb dan wel een nederlandse versie, maar ik zie hem nergens

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 12:08 . Reden: Mircrosoft ]

Verwijderd

Licensing:
Start -> Uitvoeren... -> sblic.msc

Voor server management zoek eens naar "LaunchConsole.exe".

Verwijderd

Topicstarter
Beide niet gevonden op de server. Ik weet niet ofdat het hetzelfde heet in het nederlands, maar die twee staan er niet op.

sblic.msc is wel aanwezig op de cd. Maar als je deze opent dan zegd hij dat hij niet geïnistalliseert (of zo iets :? ) is

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 12:38 ]

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-04 12:42

CodeIT

Code IT

Heb je na de installatie van Windows 2003 wel Small Business geïnstalleerd? Server Management en andere SBS applicaties zouden er toch echt op moeten staan.
Server Management is hier te bereiken via: "C:\Program Files\Microsoft Windows Small Business Server\Administration\LaunchConsole.exe".

Verwijderd

Topicstarter
exchange draait en dat zit toch ook in SBS. Ik snap er echt helemaal niks meer van.

GEVONDEN (in ieder geval de oorzaak)

Mijn collega had deze server geïnstalleerd en niet op de juiste manier, hij was iets vergeten, maar dacht hier later niet meer aan

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 12:50 ]