Toon posts:

kan niet forwarden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede morgen allemaal,

Ik heb een alcatel speedtouch home modem, een linksys bef41 en 2 pc's.
maar als ik een server opzet (maakt niet uit voor wat: unreal, ftp etc.) kan niemand die benaderen.

Nou zullen jullie wel denken van "port forwarden" maar dat werkt niet.
Als ik mijn linksys ding er tussen uit haal heb ik wel internet verbinding maar kan ik nog niet via het internet benaderd worden. Er kan ook niet naar mijn pc gepingt worden.

Na even zoeken kwam ik uit op http://www.bruring.com/nu...iewarticle&artid=3&page=1

dmv telnet heb ik dit:
defserver addr=xxx.xxx.xxx.xxx
save (ENTER)
Sluit de telnet-sessie

uitgevoerd.

Maar zodra ik de telnet-sessie sluit valt mijn verbinding weg. Bij deffserv addr. vul ik gewoon mijn netwerk IP adres in zoals dat volgens mij zou moeten.

kan iemand mij hier misschien mee helpen.

mvg,

Robin

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:01

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Welk modem heb je ? Wat gebeurd er als je webbassed NAT entrys aanmaakt ? Welke firmware heb je op je modem ?

Je zult echt meer info moeten geven, hier kunnen we amper iets mee.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:55:
Welk modem heb je ? Wat gebeurd er als je webbassed NAT entrys aanmaakt ? Welke firmware heb je op je modem ?

Je zult echt meer info moeten geven, hier kunnen we amper iets mee.
Systeembeheerder van het vorige werk van mijn pa heeft het eea ingesteld, resetten helpt niet. :'(

firmware is Gv8baa3.281

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nu weten we nog niets .... WELK MODEM HEB JE HET OVER ???

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:54:

Ik heb een alcatel speedtouch home modem, een linksys bef41 en 2 pc's.
maar als ik een server opzet (maakt niet uit voor wat: unreal, ftp etc.) kan niemand die benaderen.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Moeten we hieruit concluderen dat je het oude type modem hebt , welke je getweaked hebt ? Is de tweak zelf goed verlopen :? Meer info, we zijn geen helpdesk hier.
Ik blijf niet om info roepen ...

Verwijderd

Topicstarter
ik hem em vanaf 2001 dus zal wel de oude zijn dan, er staat verder nix geen type nummer op ofzo.

hij is ook al 2 jaar geleden getweakt. de internet verbinding doet het goed zoals het zou moeten werken met 2 pc's in het netwerk.

Kan de modem ook terug gezet worden in de originele staat? want ik heb nog een 3e pc die ik als internet server kan draaien.

Verwijderd

Je modem is zws getweakt dat hij zelf inbelt, enne.. kloten in je modem is niet slim als je er toch al een router achter hebt die voor je inbelt.

Maargoed.. zoals koffie ook al zei, via de webbased interface (benarderbaar op 10.0.0.138 (zonder router ertussen) of op 10.0.0.150 (kleine kans btw) maak je portforwards aan, maar vergeet niet om ook de UDP poorten door te mappen!

En als je die router er tussen laat moet je van je modem afblijven.. of op je modem defserver=routerip ingeven, en op je router je portforwards aanmaken.

//offtopic: Koffie, imho de info waar jij om vraagt stond gewoon in zijn startpost.. dus hem zo te flamen gaat ook weer erg ver.

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik dat precies instellen weet je dat ook ?
bedankt iig voor je reactie
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/robin2/kutbrowsergedoe.JPG

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 12:39 ]

Verwijderd

in je modem via telnet defserver=ip van je router.

en dan via de webbased interface van je ROUTER die portforwards aanmaken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:40:
in je modem via telnet defserver=ip van je router.

en dan via de webbased interface van je ROUTER die portforwards aanmaken
Oke dan hartstikke bedankt. ik had dus in deffserver mijn locale ip adres inegvoerd maar dat moet dus die van mijn router zijn :) thnx.

Verwijderd

Topicstarter
:'(

lukt nog niet.

Ik heb nu dit gedaan:
Telnet 10.0.0.138
user
password
nat
defserver addr=192.168.1.1(router ip)
save
exit.

zodra ik een andere applicatie start bijv mirc dan houdt mijn verbinding er weer mee op en moet ik mijn modem weer resetten. :(
Als ik een website open heb staan voordat ik ga telnetten, kan ik na het afsluiten van telnet dus wel gewoon door internetten. :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
tja op de router met een 10.0.0.138 kan je niet verwachten dat hij zijn packets gaat lopen forwarden naar een host met een 192.168.1.1 ip nummer. hoe denk jij dat die speedtouch dat 192.168.1.x address gaat bereiken :?

je kan alleen forwarden naar een host in hetzelfde netwerk (10.0.0.138 naar 10.0.0.1 bv)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net het locale IP van mijn router veranderd naar 10.0.0.1 ipv 192.168.1.1
toen heb ik dit gedaan:
telnet 10.0.0.138
user
password
nat
defserver addr=10.0.0.1
save
exit

na het wijzigen had ik geen internet verbinding meer.

dus modem en router opnieuw aan gedaan, pc ook opnieuw opgestart.
nu had ik geen internet verbinding, maar kon ik ook niet naar mijn modem pingen.

dus nu heb ik weer mijn router ip terug gezet op 192.168.1.1 en daarna (omdat me modem wel te benaderen was met mijn router ip in de 192.168.x.x reeks) de defserver addr op 0.0.0.0 gezet.

ik heb ook in de browser interface van de modem gekeken of ik ergens het ip adress van mijn router moest aanpassen maar er staat nergens een ip adres in de 192.168.x.x reeks bij.

weet iemand hoe ik dit kan oplossen ???

• -ChRiZz-
  • Laatst online: 28-04 20:47
(jarig!)
Nieuw modem/router kopen. Biijvoorbeeld een Allied data copperjet })

[ Voor 9% gewijzigd door -ChRiZz- op 23-02-2005 23:05 ]

Slache!

Verwijderd

Topicstarter
zijn er geen andere oplossingen ?

• Zwelgje
tja je wilt het niet horen maar: "basiscursus tcp/ip" is mischien iets voor je?

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel, ik kan niet eens gepingt worden van buitenaf. dus dat zal toch wel een instelling zijn van mijn modem ofzo. Nou via de browser zie ik nergens een optie wat hiermee te maken heeft en die kerel die het heeft ingesteld deed alles via telnet, en een reset veranderd dit niet.

• Zwelgje
natuurlijk kan je niet gepinged worden.. routers blocken dat

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:54:

Nou zullen jullie wel denken van "port forwarden" maar dat werkt niet.
Als ik mijn linksys ding er tussen uit haal heb ik wel internet verbinding maar kan ik nog niet via het internet benaderd worden. Er kan ook niet naar mijn pc gepingt worden.

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:44

fcs

het pingen naar je pc zal nooit lukken. je zou wel je router kunnen pingen, als de router de ping pakketjes accepteerd.

Aan je screenshot te zien heb je een nat instelling, en moet je dus die poorten forwarenden.
Mocht dit niet lukken, dan kun je proberen een dmz host aan te maken (weet niks van die routers af, wel van andere 16** versies en soort gelijke).

iest anders zou ik niet weten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga denk ik een andere modem kopen met ingebouwde router dat werkt tenminste, jammer dat niemand me kan helpen.

deze mag wel opslot

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je maakt een grote vergissing je router heeft namelijk 2 IP adressen een extern en een intern dus op je modem met default server naar het extern IP van de router waarschijnlijk 10.0.0.150 en je kan je natuurlijk ook eens verdiepen in een handleiding.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1